mijn vader gaat vreemd, wat moet ik doen?

  • 15 July 2018
  • 4 reacties
  • 1307 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,
Ik ben er achtergekomen dat mijn vader vreemd gaat. Mijn ouders zijn eerder een korte periode uit elkaar geweest, doordat mijn vader moest nadenken. Ik weet bijna zeker dat hij eerder is vreemd gegaan. Deze periode is heel heftig geweest voor mijn moeder en ze heeft er ook nog tot op de dag van vandaag veel last van. Ik denk dat als ze erachter komt dit heel slecht tot zich op kan nemen en er net zoals de vorige keer nog wel een heftigere depressie aan kan over houden. Ik denk dat als ik het aankaart bij mijn vader hij dit uit mijn hoofd probeert te halen met mooie praatjes en er een beetje een grapje van probeert te maken. Ik weet verder niet van verdere afspraken die mijn ouders hebben gemaakt in hun relatie over misschien andere mensen zien, of andere dingen. Ik ben er wel heel zeker van door het bewijs dat ik heb. Moet ik er gelijk mee naar mijn moeder gaan, het eerst met mijn vader bespreken of het laten zitten door de gevolgen die het heeft voor mijn familie?

4 reacties

Ik zou niet zo hard van stapel lopen en het gaan vertellen.
Ik denk dat je beter eerst kan afwachten wat er van je vaders kant gaat gebeuren. Die andere vrouw waar je van denkt dat je vader mee vreemd gaat, kan ook iemand zijn die je vader helpt met de relatie van hem met jouw moeder.
Hoi

Ik denk dat het goed is dit eerst met je vader te bespreken. Je kan hem de kans geven zich te verdedigen. Daarna kan je nog steeds naar je moeder stappen.

Vervelend dat jij je hier druk over maakt. Misschien helpt het jou om je verhaal te doen bij de KinderTelefoon. Advies van een moderator kan jou helpen, en je verhaal kwijt kunnen, lucht vaak op.

Eerlijkheid duurt het langs. Het eerlijkste lijkt me je vader te confronteren met het bewijs dat je hebt, en dan naar je moeder te gaan. Je kan je moeder voorstellen om professionele hulp te overwegen, zodat ze niet weer getroffen wordt door een depressie.

Groetjes
x
is naar mijn moeder gaan echt de enige optie? of is het voor me houden en deze fout van mijn vader vergeven en voorkomen dat mijn ouders uit elkaar gaan, dat mijn moeder in een flatje moet wonen met een depressie en zonder werk, dat iedereen door zoveel verdriet moet gaan ook een keuze?
Je zou dit met je vader kunnen bespreken. Misschien ook met iemand die je moeder goed kent. Hij of zij zou kunnen inschatten of eerlijkheid de eventuele gevolgen waard is.

Waar ik bang voor ben, is dat je moeder er later achter komt, en er dan nog meer onder lijdt.

Reageer