Skip to main content

Mijn vader gaat vreemd

• August 10, 2026
  • 4 reacties
  • 94 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo, ik ben er een week geleden achtergekomen dat mijn vader meerdere vrouwen appt, terwijl hij al 20 jaar samen is met mijn moeder. Soms kijk ik heel sneaky mee op zijn telefoon, en dan zie ik dat hij iemand appt. En als ik of iemand anders in de buurt is, doet hij altijd snel zijn telefoon weg. Als ik 's avonds op zijn telefoon kijk, heeft hij altijd zijn chstgeschiedenis verwijderd. 

Wat moet ik doen?? Ik wil het tegen mijn moeder zeggen, alleen ik ben bang dat hun huwelijk dat kapot gaat..... HELP

4 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • August 19, 2026

Heyhey!

Ik snap dat je hier enorm mee kunt zitten, zeker omdat je bang bent dat je ouders hierdoor ruzie krijgen of mss uit elkaar gaan. Maar ik zou proberen om jezelf hier niet verantwoordelijk voor te maken.

Je weet op dit moment ook niet precies wat er tussen je vader en die vrouwen speelt. Dat hij berichten verwijdert en zijn telefoon weglegt, kan verdacht overkomen, maar jij weet niet wat er daadwerkelijk aan de hand is. Daarom zou ik ook niet verder op zijn telefoon gaan kijken om bewijs te verzamelen.

Als je hier echt mee blijft zitten, zou ik eerst met een andere volwassene praten die je vertrouwt, bvb een familielid, mentor of andere persoon bij wie je je veilig voelt. Die kan je helpen om te bepalen wat een goede volgende stap is.

En als je uiteindelijk besluit om het met je moeder te bespreken, hoef jij niet te bepalen wat er daarna met hun huwelijk gebeurt. Dat is iets tussen je ouders. Jij bent hun kind en hoeft hun relatie niet op te lossen of te beschermen. 

Heel veel succes!

Liefs, Ellen xx

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • August 19, 2026

Dankjewel voor je reactie! Maar ik heb al vaker gezien dat hij aan het chatten is met een vrouw en dan ook constant over sex praat met haar. Bijvoorbeeld hoevaak ze sex willen hebben en of zij geil is. Ook stuurt zij foto's (als je snapt wat ik bedoel)

Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • August 20, 2026

Heyhey!

Dat is graag gedaan!

Ahh ja, dan begrijp ik wel dat je hier echt mee zit. Als je zelf meerdere keren hebt gezien dat hij zo met andere vrouwen praat en dat zij ook zulke foto's stuurt, snap ik dat je dit niet zomaar naast je neer kunt leggen.

Dan lijkt het me vooral belangrijk dat je hier niet alleen mee blijft rondlopen. Je hoeft ook niet eerst nog meer bewijs te verzamelen, want dit is al genoeg om je zorgen over te maken. Ik zou er echt met iemand over praten die je vertrouwt, zodat je dit niet helemaal alleen hoeft te dragen. 

Liefs, Ellen xx

Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • August 24, 2026

Heb je niet iemand in de familie die je kan vertrouwen?