Skip to main content

Mijn vader wilt helemaal niks van mij snappen. Hij wilt niet snappen dat ik autisme heb, dat ik overgevoelig ben en dat ik het irritant vind als hij mij ongewenst aanraakt. Als ik het hem vertel dat ik dat niet fijn vindt, zegt hij steeds van "Ik ben je vader dus ik kan jou altijd aanraken wanneer ik wil!" en als we ruzie hebben dan gaat hij opeens naar mij schelden. Dan doet hij mij geestelijk mishandelen. Ik ben er echt helemaal klaar mee…..

Hoi , Anoniem_7nov24

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Ab W , de kindertelefoon

Hey @Anoniem_7nov24 !

zijn er personen waar je het over kan hebben over dit ondw? bijvoorbeeld je moeder, mentor of vertrouwings persoon? en probeer miss ook te bellen/chatten met de kt (kinder telefoon.) en zoals @Ab W al zei: je staat er niet alleen voor!

Groetjes en een fijne dag + een knuf van @Kingboy 🤠⚜️👑

Hii,

Jeetje wat naar en ook echt niet oké 

Sluit me aan bij @Ab W en @Kingboy . Spijtig dat je eigen vader niet begrijpt dat je autisme hebt en overgevoelig bent, kun je hem het niet op een andere manier duidelijk maken bv door een brief of hulp van je moeder/ familie? Ondanks dat het je vader is zou hij het moeten accepteren dat je het  niet fijn vind dat hij je aanraakt. Snap dat je er klaar mee bent, hopelijk is het snel helder voor je vader. 

Een knuffel en veel liefs ❤️

Heyy,

Ach dat is naar zeg. Ik ben het ook eens met de anderen het is heel naar dat jouw vader je niet begrijpt en het is niet goed dat hij jouw grenzen niet accepteert.. Ik zou idd proberen om dit met iemand anders in je omgeving te bespreken zodat je hier hulp bij kan krijgen. Heb je iemand in je omgeving die je vertrouwd waar je terecht kan, bijvoorbeeld je moeder? En je kan zoals @Ab W ook al zegt ook altijd eens bellen of chatten met de kindertelefoon als dat je fijn lijkt.

Sterkte! 

Liefs, ItsJustMe <3

Reageer