Vraag

Mijn vader drinkt terwijl hij dat niet mag.

  • 25 December 2020
  • 4 reacties
  • 80 Bekeken

Badge

Hallo.

De laatste tijd heb ik door dat mijn vader veel drinkt (Alcohol) Mijn moeder en ik weten hier van. Daarom gebruikt hij nu medicijnen. De laatste weken ging het goed dus heeft mijn moeder toestemming gegeven dat hij geen medicijnen meer hoeft te gebruiken. Je weet het al, hij maakt er misbruik van. Vandaag en twee dagen terug hoorde ik en rook ik dat hij weer gedronken had. Mijn moeder weet hier niks van. Hoe moet ik hiermee omgaan en hebben jullie ook wel eens zoiets meegemaakt? Bedankt.


4 reacties

Badge

Beste @KaarsVetMan ,

Dit is een lastige situatie. Praat er eerst met je vader over. Maar nadat je hebt gepraat met je vader moet je het aan je moeder vertellen. Een verslaving is serieus. Maar volgens mij weet je dat al. Je kan niet meer doen dan praten en de waarheid vertellen. 

Een alcoholist geef je geen medicijnen ter vervanging. Ten eerste, raakt hij daar verslaafd aan, en vaak ook aan sterkere medicatie. Ten tweede, en dat blijkt nu, zodra je stopt verval je gewoon weer in je oude patroon. Omdat het ook niks meer is als vervanging.

Een alcoholist die niet wilt stoppen blijft een alcoholist. De enige dingen die helpen, verandering in gang zetten, zijn je laten opnemen in een kliniek, naar #AA gaan, of als gezin zeggen "we willen je niet meer".

Zo hard moet je zijn. 

Van jou verwacht ik dat je je moeder de waarheid vertelt, anders draag je alleen maar bij aan het probleem. 

Badge

@Angovis 

Ik snap dit wel.

Deze medicijnen helpen mijn vader wel. Hij had de laatste maanden niks meer gedronken. Maar sinds hij toestemming heeft gekregen om deze niet meer hoeven te gebruiken is hij er toch weer mee begonnen.

Dus die medicijnen hebben feitelijk echt wel geholpen.

Ik zou het wel bespreken met je moeder want daarmee help je je vader het beste denk.

Reageer