Mijn vader doet gek

  • 6 October 2019
  • 2 reacties
  • 65 Bekeken

Badge
Laatste tijd is mijn vader heel erg agresief geworden naar mn moeder. Hij valt haar aan voor geen enkele reden en dat is nog niet alles. Mijn moeder vertelde laatst een verhaal aan mij dat mama papa een paar keer van het treinspoor moest afhalen omdat hij zich zelf van het leven wou beroven. Mijn moeder vertelde gisteren dat er een kans is dat hij dit weer wilt gaan doen. mn moeder wilt niet meer verandwoordlijk zijn dus ik ben erg bang dat mijn vader zelfmoord gaat doen. want papa is in de nacht steeds weg en komt midden in de nacht weer terug. ik ben heel bang.

2 reacties

Je bevindt je in een lastige situatie. Jouw vader is aggressief en dat hij suïcidaal is lijkt mij hiervan hoogstwaarschijnlijk de reden. Omdat jouw moeder niet meer verantwoordelijk wil zijn en wij, als iedereen hier op het forum, beperkte hulp kan bieden raad ik je aan hulp van buitenaf te zoeken.
Ik denk dat het een goed idee is om met de kindertelefoon te bellen. Zij hebben meer ervaring met dit soort situaties. Ook zou je in gesprek kunnen gaan met een leraar of je mentor op school, een familielid of een andere volwassene die je vertrouwt.
Verder kan je het nummer van Veilig Thuis, 0800-2000, bellen. Hoewel dit nummer meer gericht is op (volwassen) omstanders van een onveilige thuissituatie zou je hier ook een melding kunnen doen. Als laatste kan je via het nummer 0900-8844 de politie bereiken hier kan je ook een melding doen. Als je vermoedt dat je vader weer een poging gaat doen moet je 112 bellen.

Misschien lijken dit grote stappen om te maken maar ik raad je echt aan om hier niet mee te blijven zitten. Er is altijd hulp en hoop je zult alleen zelf de eerste stap moeten nemen om dit te vinden. Ik hoop oprecht dat je uit deze situatie komt en ik weet zeker dat dit je ook gaat lukken.
Je bent bang dat jouw vader zich van het leven wil beroven, en je moeder wil er niet langer verantwoordelijk voor zijn. Dat lijkt me moeilijk, maar het enige wat ik je kan vertellen, is dat het niet jouw verantwoordelijkheid is. Ik snap dat je het er vreselijk moeilijk mee hebt, maar het is ook niet jouw verantwoordelijkheid. Wel kun je hulp zoeken voor je vader.

Reageer