Skip to main content
Vraag

Mijn vader

• January 13, 2026
  • 1 reactie
  • 52 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi, toen ik een jaar oud was ging mijn vader verhuizen 2,5 van mij en mijn 21 jarige moeder. toen die tijd en liet hij ons twee achter en haalde mij na paar jaartjes weer wel om de twee weken op om in het weekend samen te zijn. hij heeft ook mijn moeder jaren lang geen alimentatie betaald, ik ben nu 15 en ik heb super veel last van deze situatie.

mijn vader heeft inmiddels een nieuwe vriendin en nieuwe dochter alleen ik kom er nog steeds om de twee weken. ik heb het gevoel dat ik er niet bij hoor.

Vandaag en gisteren heb ik mij verslapen omdat ik moeite heb om in slaap te vallen en vervolgens op tijd op te staan. Mijn vader is hier super boos over en wil mij door mijn school probleem ( verslapen, absentie), en door dat ik mijn NS pas (om naar hem toe te gaan om de twee welen) heb gebruikt zonder te vragen om met een vriendin naar eindhoven te gaan wil hij dus nu mij niet meer meenemen op vakantie ? en ook mijn schoolreis naar Londen wil hij mij dit niet meer betalen en laat hij mijn moeder dit dus nu alleen betalen.

Het kan dat ik mij aanstel alleen ik heb hier dus super veel last van. Tuurlijk spelen er ook nog andere dingen dus kan ik hier maar een klein stukje van sturen maar hoe ga ik nu nog normaal naar mijn vader? ik ben echt in de knoop met mezelf en de manier hoe hij tegen mij is en nu dit laat me echt k*t voelen. Het draait mij niet om het geld maar de afspraken die hij heeft gemaakt.

Maar ja hoe ga ik nu normaal naar mijn vader ik heb gevoel dat onze band echt naar de kl*te gaat.

Please help? 

1 reactie

banaan met chocoladesaus
Forum|alt.badge.img+3

Hoi!
Wat naar voor je dat je in zo'n lastige situatie zit! Het is echt logisch dat je je zo voelt, want er is ook gewoon superveel gebeurd tussen je vader en je moeder.

Je stelt je echt niet aan hoor. Het is best wel zwaar als je het gevoel hebt dat je niet echt bij het "nieuwe" gezin van je vader hoort. Dat je moeite hebt met slapen en opstaan komt vast ook doordat je veel aan je hoofd hebt. Dat hij dan zo streng reageert door je vakantie en je schoolreis af te pakken, voelt ook heel oneerlijk, vooral omdat die afspraken er al waren.

Het is begrijpelijk dat je niet weet hoe je nu nog normaal naar hem toe moet gaan. Misschien kun je proberen om op een rustig moment aan hem uit te leggen dat je niet expres te laat komt, maar dat je het gewoon even heel moeilijk hebt met alles? Soms begrijpen ouders dat niet totdat je het echt letterlijk zegt.

Echt veel sterkte hiermee, het is niet niks waar je nu doorheen gaat!

Groetjes,
banaan met chocoladesaus