Mijn tweelingzus is de favorite

  • 21 June 2019
  • 3 reacties
  • 181 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Dit is lang geleeden. Maar here we go...

Anyways.
Mijn tweeling zus is altijd de favorite.

Laaten we haar eff b noemen.

B wat hen je mooie krullen.
B is aan het werk, still zijn nu.
B dit b dat.

Mijn vader begon hier al vroeg mee. Hij gaf mij ''straf'' (ik hat niks gedaan) om aleen te zijn met mijn zus.

Toen ik voelde dat mijn moeder haar ook als fovoriet hat (in mindere maten) dacht ik dat dat kwam door mijn vertrouwens problemen die ik door mijn vader hat opgelopen.

Dit op het gegeven moment in een opwelling gezegd tegen mijn moeder. Ales ontkent natuurlijk...

Nu ik na ongeveer 7+ jaar zonder mijn vader (en ik ondertussen veel verwerkt heb) nogsteeds voel dat ze favoriet is... Twijfel ik nogsteeds of het echt is.

Het voelt alsof ik er niet toe doe. Het gaat al een stuk beter en ik heb geleerd van mijzelf te houden (dankzij bts) maar af en toe zo als nu komt het sterk terug. Als mijn zus weer profijt heefd van het feit dat ze favoriet is (of zo voelt het)

Ik snap het ook wel... Ik kan best bot uit de hoek komen terwijl ik dat niet zo bedoel. Terwijl zij altijd lief is en nergens tegen in gaat.

Ik weet dat ik uiteindelijk toch niet meer afhankelijk ben van ouders maar het doet pijn.

Lang verhaal dit maar oke. Ik wist even niet wat ik er mee moest dus ben ik hier weer🤷🏼‍♀️

Bedankt❤️

3 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Ik ken het ook. Ik ben alleen geen tweeling. Ruim de vaatwasser in, nee. Wel etc. En zeggen ze het tegen mijn broer en hij zegt nee dan is het oké. Ze zullen altijd blijven ontkennen. Maar verzamel bewijs.
Ja idd van de vaatwasser is ook heel herkenbaar als ik het niet doe is het ene probleem. Maar als zij 't niet doet ohh this oké....
Hey Mijnigezien

Je hebt het gevoel dat je tweelingzus wordt voorgetrokken. Dit merkte je al op jonge leeftijd met je vader, maar ook vandaag zit je met twijfels. Het gevoel dat je zus voorgetrokken wordt, is erg kwetsend.

Je zegt van jezelf dat je ongewild bot uit de hoek kan komen. Dat kan gebeuren, de een is terughoudender dan de ander, maar zo'n verschillen in karakter zouden geen aanleiding mogen zijn tot het voortrekken van je tweelingzus.

Heb je een goede band met je tweelingzus? Misschien helpt het om je gevoelens met haar te bespreken. Moest het gebeuren dat je moeder bijvoorbeeld zeg dat jij de vaatwasser moet leegruimen, kan je tweelingzus iets zeggen als: 'Oh, zal ik wel doen. Mijnigezien had de vorige keer de vaatwasser al leeggehaald.' Op die manier zou je omgeving kunnen inzien dat jullie er beiden op staan om gelijkwaardig behandeld te worden.

Ik ben blij om te horen dat je inmiddels geleerd hebt om van jezelf te houden. Fijn dat BTS je hierbij hielp. Love Yourself, zou ik zeggen, en ga vooral door met het leren appreciëren van de mooie persoon die je bent 🙂

Groetjes
Kenshin

Reageer