mijn thuissituatie

  • 16 August 2018
  • 36 reacties
  • 678 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
heyo iedereen,
ik dacht dat ik er zelf mee kon omgaan maar de afgelopen paar weken merk ik gewoon dat ik mentaal hierdoor ook achteruit ga,
nou ik ga het zo goed mogelijk proberen uit te leggen maar ik weet niet of ik dit kan aftypen en of ik het duidelijk kan uitleggen.

Ik voel me niet meer veilig thuis.
als je me andere topics heb gelezen dan weet je dat ik al depressief ben.
wat is nou mijn probleem thuis? nou ten eerste heeft mijn moeder zelfmoord proberen te plegen wat niet gelukt is, maar het doet pijn om te weten dat ze dit geprobeerd heb sindsdien is alles veranderd.
mijn moeder is heel erg inzichzelf getrokken en ik kan amper met haar praten.
en mijn vader ja... mijn vader geeft mij de schuld van al zijn ellende en al mijn ellende, hij geeft mij de schuld van de depressie van mijn moeder.
hij geeft mij de schuld van de zelfmoord van me vriendin. hij laat mij niet vrij om te geloven wat ik wil, en hij wil al mijn contacten die ik heb verbreken. ik mag gewoon niks meer, ik voel me afgesloten... ik ben bang en ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen

Plz help me

Ronald

36 reacties

Oh 😞


Als je een opleiding doet kun je mischien op kamer


nee dat kan iik niet, niet genoeg geld en daarnaast is mijn opleiding in dezelfde stad...

@anoniempje, ik was bang dat mijn beste vriendin zelfmoord heeft gepleegd, mijn Girlfriend heeft het gedaan.....


Ehm.. Ik vind het lastig maar ik zou eens kijken op internett of ik nog een idee zie
Hey Ronald2001

Wat heftig hoe het er thuis aan toe gaat. Ik kan me voorstellen dat het zwaar moet zijn om te weten dat je moeder zichzelf van het leven wilde ontnemen. Lastig dat ze zo in zichzelf getrokken is.

Helemaal niet ok dat je vader jou de schuld geeft van de depressie van je moeder. Ik hoop dat je inziet dat jij niet de oorzaak bent van haar depressie. Je vader zit vast met een hoop verdriet en angst waar hij geen blijf mee weet. Jammer dat hij die op jou afreageert.

Echt niet ok dat je vader jou de schuld geeft van de zelfmoord van je vriendin. Nogmaals, ik hoop dat je inziet dat zijn beweringen hierover onzin zijn. Het is niet jouw schuld dat je vriendin zichzelf van het leven ontnomen heeft.

Jij hebt het recht om te geloven wat je wilt. Je vader kan je contacten verbreken en je proberen weg te houden van een geloof, maar jij kan, in jezelf, geloven in wat je wilt.

Goed dat je van plan bent de zorgcoördinator op te zoeken. Ik hoop dat die je kan helpen.

Het is niet ok dat je je thuis onveilig voelt. Thuis zou een plek moeten zijn waar je graag bent, en je op je gemak voelt. Vind je het ok om dit met je zorgcoördinator te delen? Die heeft vast advies voor jou.

Wat @Lise123 zei, van op kamers gaan, is misschien een optie. Je zou je ouders kunnen zeggen dat je je thuis gestresseerd en angstig voelt door de hele situatie, en dat je denkt dat het beter met je zal gaan als je (tijdelijk) ergens anders verblijft. Je zou een huisgenoot kunnen zoeken, zodat jullie de kosten kunnen delen.

Misschien willen je ouders je financieel steunen. Als ze inzien dat de huidige situatie niet goed is voor jou, zien ze dat misschien wel als een optie. Het is mogelijk dat de band tussen jullie verbetert als jullie minder vaak samen zijn. Soms kan teveel samen zijn een negatief effect op de sfeer hebben.

Groetjes
Kenshin
hey,
ik kan bij de ouders van me beste vriendin terecht(door omstandigheden dat wel)
Je kan bij de ouders van je beste vriendin terecht? Dat lijkt me goed nieuws. Vind je bij hen steun?

Ik vermoed dat ik begrijp wat je bedoelt met ‘door omstandigheden dat wel’. Ik hoop dat er snel betere tijden aankomen. Alvast fijn dat je bij haar ouders terecht kan.
Ja enorm fijn, het geeft meer "rust" ook al kan dat onlogisch klinken door wat er allemaal aan de hand is
Fijn dat je bij de ouders van je vriendin terecht kan. Kun je met ze praten? Heb je nu veel meer rust? Rust klinkt niet gek.. Het kan mischien onlogisch klinken maar je hebt ook rust nodig. Ook als je kijkt naar je omstandigheden. Ik hoop dat je omstandig heden snel goed worden of in ieder geval beter.
ja ik heb meer rust, hier word mijn geloof en gedachte gang gerespecteerd en word er ook naar mijn stem geluisterd.
Gelukkig, kun je nu ook vaker naar de kerk?
Ik ben heel blij dat je een positieve plek hebt gevonden. Ik hoop dat je daar de nodige steun vindt.
Hoe gaat het nu bij je thuis en je ouders van je vriendin.

Reageer