mijn thuissituatie

  • 16 August 2018
  • 36 reacties
  • 678 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
heyo iedereen,
ik dacht dat ik er zelf mee kon omgaan maar de afgelopen paar weken merk ik gewoon dat ik mentaal hierdoor ook achteruit ga,
nou ik ga het zo goed mogelijk proberen uit te leggen maar ik weet niet of ik dit kan aftypen en of ik het duidelijk kan uitleggen.

Ik voel me niet meer veilig thuis.
als je me andere topics heb gelezen dan weet je dat ik al depressief ben.
wat is nou mijn probleem thuis? nou ten eerste heeft mijn moeder zelfmoord proberen te plegen wat niet gelukt is, maar het doet pijn om te weten dat ze dit geprobeerd heb sindsdien is alles veranderd.
mijn moeder is heel erg inzichzelf getrokken en ik kan amper met haar praten.
en mijn vader ja... mijn vader geeft mij de schuld van al zijn ellende en al mijn ellende, hij geeft mij de schuld van de depressie van mijn moeder.
hij geeft mij de schuld van de zelfmoord van me vriendin. hij laat mij niet vrij om te geloven wat ik wil, en hij wil al mijn contacten die ik heb verbreken. ik mag gewoon niks meer, ik voel me afgesloten... ik ben bang en ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen

Plz help me

Ronald

36 reacties

Hii,
Wat rot voor je!

Kan je hier met familie over praten?
Of met je mentor?

Is het heel erg met je moeder? Denk je dat ze hulp nodig heeft?

En hoe vervelend vind je je vader?
Denk je dat je het lang uihoud met je vader?
Als je denkt dat je moeder hulp nodig heeft kan je proberen haar over te halen naar een psycholoog te gaan.

En misschien is het verstandig om zolang je moeder zo erg in zichzelf is gekeerd even bij je familie te gaan wonen, zodat je minder last hebt van je vader?
heyo,
ik kan niet met familie praten want dat contact is al verbroken en er is grotendeels door me vader gezegd dat ik dingen verzin en lieg...
mijn mentor vertrouw ik niet en voel ik me gewoon niet veilig bij, mijn psycholoog en beste vriendin weet dit

ja met mijn moeder is best erg..... en ze heeft al hulp maar ik zie en voel gewoon dat het niet helpt
hoe vervelend vind ik me vader, hoe moet ik het uitleggen... op een schaal van 1-10 denk ik 22
en nee ik houd het niet met de man heel lang uit of ik ga hem echt een keer iets aandoen uit angst en woede

Ronald
Okey,
Kan je misschien aan je psycholoog vragen of er andere opties zijn om je moeder te helpen? ( misschien kan ze een tijdje naar een behandel plek ofzo? )

Kan je misschien bij een vriend/vriendin gaan wonen?

Het lijkt me echt niet verstandig om thuis te blijven wonen nu
heyo,
ik kan dit wel aan mijn psycholoog vragen maar zij mag mijn moeder niet helpen zonder toestemming en mijn moeder luistert niet meer naar mij...
en uhm vrienden, tja daar gaat het gewoon niet goed mee dus nee, en voor het geval dat iemand me beste vriendin wil voorstellen dit heb ik besproken met haar en haar ouders maar dit willen haar ouders niet aangezien zij meisje is en ik een jongen en daarnaast zij niet op mij kunnen letten want ze hebben het al te druk enz, laat ik het erop houden daar kan ik niet terecht


Ronald
Jammer dat je niet bij je vrienden terecht kan.

Ik weet dat je psycholoog niets mag doen zonder toestemming van je moeder, maar hij? Kan wel helpen met een idee bedenken dat jullie kan helpen, misschien kan je vader je moeder overtuigen? ( dat wordt wel weer lastig voor jou, want jij moet weer je vader overtuigen ) of misschien een ander familie lid?

Ik weet niet zo goed waar je nu nog terecht zou kunnen, misschien weet je psycholoog nog wat?
mijn vader is no go, hij praat amper met me..
en mijn psycholoog denkt ook al een paar weken maar die weet het ook niet zo goed
Hmm, dit is echt lastig, misschien kan je chatten of bellen met de kindertelefoon. Die weten vaak meer van dit soort dingen af.

Ik weet het echt niet meer, sorry

~Asy
ja ik wil ook wel chatten met de kindertelefoon maar ik ben elke dag van 7 tot 5 aan het werk en dan half uur eten en dan ben ik alweer weg ivm sport/geloof/school/stage ik kan gewoon niet chatten denk ik
Ja oke. Dat is ook niet erg handig, maar misschien kan je een keer op een vrije dag if in je pauze chatten?
ja die tijd probeer ik ook ervoor te maken maar het lukt niet want er is altijd wel iemand om me heen of iets dat ik moet doen...
Hmm, nouja succes. En misschien weet iemand anders hier een goede oplossing.
i really hope someone has maar alsnog bedankt voor je hulp!

Ronald
Is er niet een optie om tijdelijk naar een pleeggezin te gaan?
heyo,
ik heb geen flauw idee hoe dat werkt enz en dan heb ik waarschijnlijk toestemming nodig van me ouders en die gaan dat niet geven

Ronald
Een pleeggezin lijkt me niet erg reëel in deze situatie. Wat ik je aanraad is om op school de zorgcoördinator op te zoeken. Deze persoon heeft gestudeerd om het welzijn van de leerlingen te waarborgen.
Ik denk dat deze persoon je wel kan helpen en misschien samen met jou informatie kan gaan zoeken bij de kinderbescherming.

Sterkte!

[Toevoeging]
Een pleeggezin houdt in dat de kinderbescherming je uit huis neemt. Dit is niet echt iets wat ze daarna weer 'tijdelijk' terugdraaien. Toestemming is niet nodig aangezien de raad van kinderbescherming een deel uitmaakt van het ministerie van justitie.
heyo,
bedankt voor de informatie, over 2 weken heb ik weer school dan kan ik die zorgcoordinator opzoeken! ga ik zeker doen
Ik zal je topic in de gaten houden mocht je nog tegen vragen aanlopen, ik heb zelf een zeer problematische geschiedenis op dit gebied dus als je ergens tegen aanloopt zal ik je best doen om je te helpen :-)

Groet,
~ Y
Sorry, ik weet niet zo goed wat voor tip ik je nu mee moet geven...
Maar kun je niet praten met je Beste vriendin, je mentor, familie of de vertrouwingspersoon bij je op school of de doctor?
Sterkte
heyo,
update time,
ik wil nu heel erg graag weg uit huis, ik trek het gewoon niet meer met mijn vader en ik denk echt dat al gaat dit langer door ik hem of hij mij gaat slaan...
ik ben eigenlijk best wel bang voor hem en ben alleen nog maar in mijn kamer en zelfs daar voel ik me niet veilig
Ehm... Hoe oud ben je nu?
Doe je nu een opleiding?
Ik ben 17 jaar en doe een mbo niveau 4 opleiding over 2 weken start leerjaar 2
Ik ben 17 jaar en doe een mbo niveau 4 opleiding over 2 weken start leerjaar 2

Als je een opleiding doet kun je mischien op kamer
Hi Ronald! Ik heb een vraagje... Je hebt eerder een topic aangemaakt dat je vriendin niet reageerde en bang was dat ze zelfmoord had gepleegd. Was dat toen? Ik dacht dat het toen gelukkig mislukt was. Misschien heb je nog opa/oma/tante/oom/iets anders in die categorie waar je mee kan praten?


Als je een opleiding doet kun je mischien op kamer


nee dat kan iik niet, niet genoeg geld en daarnaast is mijn opleiding in dezelfde stad...

@anoniempje, ik was bang dat mijn beste vriendin zelfmoord heeft gepleegd, mijn Girlfriend heeft het gedaan.....

Reageer