Skip to main content

mijn thuissituatie

• May 14, 2026
  • 2 reacties
  • 19 Bekeken

hoi hoi, 

dit is de eerste keer dat ik zoiets doe. Ik zal mijn leven kort samenvatten. 

Ik ben een meisje van 16 jaar, ik heb mijn vader 2,5 jaar niet meer gezien en dat was mijn eigen keuze. 

Ik heb een zusje van 14, maar er is nu allemaal gedoe aan de hand thuis, en dat heeft met haar te maken. 

Ze rookt en doet aan drugs en ze heeft een vriendje, maar ik denk dat dat vriendje haar gebruikt. 

maar ja, mijn ouders, moeder en stiefvader, weten veel, over mijn zusje maar niet alles. 

Ik weet helaas wel alles en dat is eigenlijk te veel voor mij. 

Vaak zijn er dagen dat ik het leven even niet meer zie zitten, ik doe ook aan zelfbeschadiging…

Oja, nog een leuk feitje, ik hou ervan om gedichten en muziek te maken. 

Ik hoop dat deze site mij op een of andere manier kan helpen om om te gaan met al mijn gedoe hier thuis en mijn nare gevoelens. 

Heel veel liefs, xxx

2 reacties

kleinbloempje
Forum|alt.badge.img+2

Hoi ​@Ellis 

Wat een gedoe zeg! Ik snap wel dat het daardoor wat te veel voor jou kan worden en je aan sh doet. Helaas is dat best herkenbaar.😥

Misschien kan je als je die neiging krijgt, proberen afleiding te zoeken door gedichten of muziek te maken. Ik zoek zelf ook altijd afleiding als ik sh gedachtes krijg.

En je kan natuurlijk ook de kindertelefoon bellen, dat heeft mij ook vaak geholpen.😊

x

anoniempie0606
Forum|alt.badge.img

hoi ​@Ellis ,

Het is heel goed van je om dit met anderen te delen. Zo kan je weer door anderen geholpen worden.

Je kan zoals ​@kleinbloempje  al zei gedichten en muziek maken, over wat je bijvoorbeeld meemaakt. Dat werkt heel goed, ik doe dat zelf ook.

Veel sterkte met je zusje🫂

Kinderen uit een andere klas op school roken en vapen ook al en ze zijn ook nog maar 13, dus ik snap heel goed als je niet begrijpt waarom je zusje zoiets zou doen.

En onthoud: je staat niet alleen! Alles kan je hier op deze site vertellen of aan de kindertelefoon.