Vraag

Mijn Tante Gelooft Niet In Corona Cijfers

  • 15 January 2021
  • 1 reactie
  • 62 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Mijn tante heeft weer eens iets gevonden waarover ze me af kan zeiken. Ze kwam vanmiddag onaangekondigd binnen wandelen met haar kinderen omdat ze wel zin had in een kop koffie voor ze boodschappen ging doen. Ik was alleen thuis, maar mijn moeder kwam na tien minuten thuis. Ze vroeg waarom mijn tante op bezoek was gekomen. Corona is er namelijk nog gewoon.

Zij zei dat het al lang over is en dat de overheid ons gewoon bang wil maken. Ze gelooft dat het kabinet afgetreden is omdat ze betrapt zijn op leugen over de corona cijfers, wat complete onzin is. 

Op zich vond ik het wel gezellig dat ze koffie kwam drinken, maar ik stoor me eraan dat ze er constant naar verwijst hoe nep de corona cijfers zijn. Ze denk echt dat (het laatste deel van de corona crisis) nep is, puur om de mensen onder controle te houden. Ik wil ook niet dat mijn nichtjes dat gaan denken, niet omdat ik nou denk dat ik alles zo veel beter weet, maar omdat ik niet wil dat ze ziek worden.


1 reactie

Ik snap wat je bedoelt, probeer haar een beetje te ontwijken als je het vervelend vindt, als je er niet bent kan ze je ook niet irriteren. Of zeg haar dat je helemaal gek wordt dat mensen altijd over corona praten, dan zal ze er misschien op letten als je in de buurt bent. Hoe ze zich gedraagt in bijzijn van haar kinderen kun je natuurlijk weinig aan doen. Je kunt hen wel zeggend dat het wel echt is, maar of ze jou of hun moeder gaan geloven is maar de vraag, al kun je het wel proberen.

groetjs

Reageer