Mijn stiefmoeder doet de laatste maanden heel naar

  • 11 December 2021
  • 2 reacties
  • 160 Bekeken

Badge
  • Weet de weg
  • 10 reacties

Hai 

Ik ben Cerf en ik ben 13 jaar oud. Mijn ouders zijn al bijna 8 jaar gescheiden en hebben allebei ondertussen een nieuwe partner. 

Mijn vader en stiefmoeder zijn al zo'n 5 jaar getrouwd. Maar de laatste paar maanden doet ze heel naar. Mijn vader en stiefmoeder hebben bijna elke avond ruzie en dan schreeuwen en schelden ze naar elkaar en dan kunnen ik en mijn zusje niet slapen vanwege het geluid. Ook commandeert ze iedereen in de rondte, zelfs mijn vader. Ze gedraagt zich alsof mijn vader een kind van haar is, ze vertelt hem wat hij moet doen, als hij gaat koken bemoeit ze zich er de hele tijd mee, dat soort dingen. Ze wil de enige in huis zijn met de leiding. Ze vertelt me wanneer ik mijn huiswerk moet maken en dat stoort mij heel erg. In het weekend doe ik mijn huiswerk voor maandag altijd op zondag, maar vandaag vertelde ze me dat ik het per se vandaag moest doen want mijn vader, stiefmoeder en zusje gingen boodschappen doen en dan “zou je niet zitten niksen en kloten op die telefoon van je waar je toch altijd op zit.” Ik had eigenlijk een schoolproject waar ik aan moest werken maar ik wist dat als ik nee zou zeggen dat ze dan boos op me zou worden. Ik hou echt wel van haar, maar ze doet de laatste tijd echt naar. En mijn vader en zij willen een kindje krijgen, of eigenlijk, ze krijgen een kindje, en ik ben bang dat hij of zij dan net zoals ik opgroei met alleen maar ruzie en ouders die gescheiden zijn op je vijfde. Ik gun dat hem of haar écht niet, want het is verschrikkelijk.

Ik weet niet goed wat ik moet doen :( ik wil gewoon een normaal gezin.

 

~Cerf


2 reacties

Reputatie 1
Badge

Is ze al zwanger? 

Badge

Is ze al zwanger? 

waarschijnlijk wel, ze doet volgende week een zwangerschapstest

Reageer