Mijn slaapkamer is mijn woonkamer
(En in een goede zin)
Ik zal mij even voorstellen zodat dit verhaal wat makkelijker word.
Ik ben PB (M17) en doe een BBL opleiding (4 dagen werken 1 dag naar school) op het mbo voor Autotechniek. Naast mijn opleiding heb ik ook hobby's, vooral naar muziek luisteren (vinyl en digitaal) en naar motorsport kijken.
Elke dag dat ik naar werk moet werk ik van 8:00 tot 17:00.
Eenmaal thuis stap ik altijd gelijk onder de douche, sinds je erg vies word van de hele dag sleutelen.
Als ik klaar ben met douchen sluit ik vaak gelijk aan bij het avondeten waar ik vaak met de rest van het gezin het er over heb hoe onze dag er uit zag. Eenmaal klaar met eten is het vaak ong. 19:00.
Dan vertrek ik naar boven naar mijn slaapkamer, (die er sinds ong. een jaar er altijd netjes bij staat) om tot ong. 20:00 te studeren. ik gebruik mijn kamer namelijk het meeste in mijn huis, dus ik dacht; ‘waarom maak ik er niet mijn woonkamer van’. Ik luister hier muziek, heb hier mijn platenspeler met 1 paar stereo speakers staan, heb genoeg frisdrank liggen die ik vaak in de avond drink tijdens het luisteren van een plaat. ook staat mijn bed hier waarop ik kan uitrusten, en er zal nu ook een zithoek komen waar ik kan studeren of naar muziek kan luisteren. vaak doe ik deze activiteiten van 20:00 tot 21:30 en ga dan naar bed om dan de volgende dag ongeveer het zelfde te doen.
*extra belangrijke informatie*
voordat ik zo'n actieve avond deed zoals hierboven, lag ik normaal de hele avond boven op bed op mijn telefoon
Alleen wanneer alles op zijn plek valt, is er altijd weer een nieuw probleem.
Nu hebben mijn ouders er kritiek op dat ik zoveel boven op mijn kamer ben, terwijl zij mij meer willen zien.
ik vertel hun de volgende redenen waarom ik liever boven zit;
- Ik kan daar tot rust komen na een lange werkdag
- Ik kan daar mijn activiteiten doen zonder dat jullie daar last van hebben
- Het is mijn favoriete plek om te zijn omdat ik het heb ingericht
Hun redenen waarom ik meer beneden moet zijn;
- Dat is beter voor het gezin, je ziet elkaar meer
- Je kunt samen wat doen i.p.v de hele tijd alleen zijn.
Nu zijn we hier nog niet over uit en wil ik graag jullie mening weten hoe ik dit het beste kan oplossen.
Het liefst een oplossing dat ik “mijn woonkamer” het meeste kan gebruiken.
alvast bedank voor je antwoord!
PB