mijn ruzieende ouder en me emotionele moeder

  • 15 March 2019
  • 1 reactie
  • 85 Bekeken

Badge
sinds ik klein was ruziede me ouders over de kleinste dingen. de laatste tijd is het wel heftig geworden. mijn vader had een keer mijn moeder op de grond gegooid en geslagen terwijl ze zwanger was van mijn kleine zusje.

als mijn moeder het zat is stuurt ze hem eruit, maar dat gebeurt de laatste tijd ook te veel. me vader is er 1 dag en wordt er daarna weer uitgestuurd. me moeder wil met hem scheiden maar ze heeft geen inkomen om de scheiding te betalen.

als mijn moeder emotioneel is gaat ze voor de deur van de keuken zitten en blijft ze daar de hele dag. ik moet dan met mijn twee zusjes (1 van 12 en 1 van 4) overleven. mijn moeder die kookt soms wel maar dat is het. wij ruimen op, doen de afwas en doen de kleren. als mijn vader er is zorgt hij wel voor ons. maar mijn moeder is vertelt altijd heel veel slechte verhalen over hem. meestal wil ik het niet horen maar dan zegt ze rare dingen zoals dat ze door hem in elkaar geslagen is enzo. ookal weet ik niet of dat waar is.


mijn vader is eigenlijk best aardig maar wel heel agressief. hij schreeuwt heel erg vaak tegen ons en is bijna altijd boos, maar op zijn goeie momenten is hij aardig en vrijgevig. mijn vader haalt me altijd op van school en brengt me terug met me zusje (12). alleen dan is ie best wel chagrijnig als ik begin over me moeder. ik word meestal gedwongen om dingen te zeggen en vragen tegen me vader en dan wordt hij boos over mij en scheldt hij me moeder uit.

heeft iemand advies hoe ik hiermee moet dealen

1 reactie

Ik vind het erg moeilijk om een reactie te plaatsten, want het is een erg complexe situatie. Je ouders hebben ruzie, maar ze kunnen niet scheiden, omdat ze het niet kunnen betalen! Er zijn ook vaak kinderen die bang zijn dat hun ouders scheiden, maar als het niet betaald kan worden...

Je kan zelf een paar dingen doen:
  1. Er over praten als jullie met het hele gezin bij elkaar zijn. Misschien geloven je ouders dan weer in liefde, in plaats van het heilige geld.
  2. De kindertelefoon bellen/chatten, die kunnen je doorverwijzen en kunnen bijvoorbeeld thuishulp sturen. Op de kindertelefoon hebben ze behoorlijk wat verstand over dit soort dingen.
Ik vind het een heel heftig verhaal, Anoniempje,
Geen_Naam

Reageer