Mijn ouders willen dat ik mijn relatie verbreek. Als ik dat niet doe zitten er risico’s aan vast. Er is vaak ruzie en ik kan het niet meer om thuis te wonen. Wat moet ik doen?
Wat heftig. Waarom willen je ouders dat je je relatie verbreekt?
Wat is de reden dat je het uit zou moeten maken? Kan me voorstellen dat ze dit willen om jou ergens voor of tegen te beschermen? Misschien kan je er met anderen over praten, mentor, broer/zus, familie, KT, of iemand anders die je kunt vertrouwen. Wat je zou moeten doen weet ik niet, want ik weet niet wat de reden van je ouders is...
Het is toch jouw relatie? Daar moet niemand tussen komen. Zelfs je ouders niet. Als er iets met je vriendje aan de hand is ofzo dan moeten ze je dat vertellen.
Succes ermee
ze denken dat hij een slechte invloed op mij heeft. Ik heb ze ook al gezegd dat ik echt wel inzie of iemand slecht voor mij is of niet. Heb nu al bijna 2 jaar een relatie met deze jongen. Als ik iets doe wat hun niet aanstaat word mijn telefoon afgepakt en gaan ze gesprekken lezen. Is dat toegestaan ivm privacy? Heb al heel vaak geprobeerd erover te praten maar ze willen maar niet inzien dat ik ook in de puberteit zit en een eigen willetje krijg. Zit erover na te denken om uit huis te gaan. Woon nu bij mijn vader en daarvoor bij mijn moeder. Bij beide lukt niet meer.
Uit huis gaan zou ik niet doen, kan ook niet echt want waar ga je dan heen? Ik ga er van uit dat je ouders niet voor niets zeggen dat hij een slechte invloed op je zou hebben, is er iets voorgevallen waardoor ze je willen beschermen? Uuuuh ja je ouders zijn tot je 18de verantwoordelijk voor jou en als zij het nodig vinden dan mogen ze dat wel doen denk ik. Als praten met je ouders niet lukt kan je vast wel terecht bij bijv. mentor of andere aardige docent, familie, broer/zus, ouders van vriendinnen die je vertrouwd? Zo kan er altijd iemand met je meedenken en je eventueel helpen.
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.