Beantwoord

Mijn ouders snappen me niet

  • 20 August 2019
  • 4 reacties
  • 404 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,
Ik heb best vaak ruzie met mijn vader/moeder omdat ik dan vin dat mijn broertje voorgetrokken wordt vergeleken met mij. Het zijn kleine dingetjes maar toch, elke keer als ik erover wil praten worden ze boos en zeggen ze dat ik hem gewoon niks gun. Dit loopt dan weer uit op ruzie.. En dan zeggen ze dingen als: 'kan ze niet bij opa en oma wonen' of 'ik krijg hartaanvallen van dat kind' en als ik zeg dat dat mij verdrietig maakt zeggen ze dat ik zij juist verdrietig maak. Heeft iemand tips?? Ik wil niet naar de mentor of iets gaan..
Xx Nynthe
(Ik houd wel van ze hoor maar vin dit echt niet meer leuk want het is te vaak zo)
icon

Beste antwoord door Jordi2006 21 August 2019, 15:45

Bekijk origineel

4 reacties

Als je niet naar je mentor wil gaan, kun je ook naar Veilig Thuis die specifieker naar je situatie vraagt en misschien als het echt uit de hand loopt een persoon kan sturen om alles te controleren in jullie gezien.

https://veiligthuis.nl/
Reputatie 1
Badge
Heel goed ik veilig thuis helpt mij ook ik heb problemen met mijn moeder.
Badge
Hoi Nynthe! Het is natuurlijk niet fijn wat er allemaal afspeelt, en je ouders zouden nooit je broertje mogen voortrekken, zelfs niet als het maar gaat om kleine dingen. Mijn tip is om er toch over te praten met een persoon die je vertrouwt, zoals je opa of oma, of misschien een lieve tante of oom? Geloof mij maar, zelfs al doen jullie er niks aan of kijken jullie de situatie nog even af, dit kan heel erg opluchten en er voor zorgen dat je lekkerder in je vel zit! Ik hoop je misschien een beetje geholpen te hebben!
Groetjes van Tim
Reputatie 3
Badge +3
Ik zou es met de kindertelefoon bellen dit werkt zeker.

Groetjes,

Iwemw

Reageer