Mijn ouders schelden me uit, ik word er depressief van

  • 29 March 2019
  • 4 reacties
  • 1664 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,
zoals de titel al zegt, m’n ouders schelden me uit. Vooral m’n vader, dingen als: je kan de tering krijgen of f*king ondankbare hond. Een paar uur geleden zei hij nog dat ik een k*tkind ben. Ik kan er niet meer tegen. Ik had een paar uur geleden namelijk een discussie. Dat ging niet goed. Nu mag ik
”m’n eigen boontjes doppen” oftewel, m’n ouders doen niets meer voor me. Over een paar weken moet ik naar de dokter en zelfs dat moet ik zelf regelen. Ik weet er niks van en ik word er heel verdrietig van. Ook trekken ze m’n zusje voor, alles is altijd mijn schuld. Ik heb er zelfs aan gedacht om van huis weg te lopen, maar dat kan ik niet aan. Ik heb jullie hulp nodig. Praten met m’n ouders helpt niet. Ik besta nauwelijks voor hen. Ik woon gewoon onder hun dak. Ze praten niet tegen me, daarom zeg ik zo min mogelijk tegen hen.
Ik word wanhopig. Vroeger sloeg m’n vader me ook geregeld. Nu niet meer, maar ik ben nog steeds bang van hem. M’n moeder: zelfde verhaal. Ik voel me ook bijna nooit op m’n gemak als ik bij hen ben.

4 reacties

Hallo, Anoniempje,

Ik vind het niet leuk voor je dat je ouders je uitschelden en je vroeger sloegen. Wat je vader deed mag niet! Ook mogen je ouders je niet uitschelden! Dat is kindermishandeling, mentale kindermishandeling. Ook is het niet goed dat je ouders je zusje voortrekken.

Van huis weglopen is geen optie, want uiteindelijk moet je toch een keer terug. Een pleeggezin zoeken is ook moeilijk. Ik zou als ik jou was VeiligThuis contacteren, dat kun je vinden via de KinderTelefoon. Je kunt ook de KinderTelefoon zelf bellen die je kan doorverwijzen.

Ook kun je naar je juf/meester/mentor/mentrix gaan om erover te praten. Zij kunnen je dan ook interactieve vragen stellen en dat is sneller dan op dit forum.

Een voordeel is overigens wel dat je zelfstandig wordt. Als je dan uit huis gaat, en dat wil je, geloof me, dan weet je ook gelijk hoe je een paar dingen moet regelen.

Ik hoop dat je er weer bovenop komt,
Een Persoon Zonder Naam
hey
weglopen is geen oplossing maar wat je ouders doen mag niet dat ik kindermishandeling. dat ze je zusje voor trekken is ook niet leuk. ik zou met een leraar gaan praten als ik jou was en anders naar de huisarts gaan en je verhaal doen. maar niet weglopen daar bereik je meestal minder mee. meestal word daar een ruzie alleen maar groter van.

groetjes domi

Hoii, Wat vervelend en naar dat je ouders veel schelden, je vroeger mishandelde en je zusje voortrekken. Praten met je ouders heeft dus geen zin .... Misschien kan je praten met iemand anders uit de familie, met je vrienden of iemand van school. Ook kan je met instanties praten zoals bijvoorbeeld de kindertelefoon. Je moet zeker niet denken dat het altijd jouw schuld is want dat is het echt niet. Je bent het waard! Weglopen zou ik niet doen. Dan moet je ook 'zelf je eigen boontjes doppen' en dan ben je ook alleen. Daar wordt je niet blijer van. Het komt goed, echt waar! Heel veel succes als je nog meer hulp wilt hebben mag je mij ook altijd op dit forum een berichtje sturen. Groetjes Anne

Reputatie 7
Badge +6

Hoi,

We lezen dat het thuis echt niet goed gaat, en dat je daardoor in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

groetjes, Mariska (De Kindertelefoon)

Reageer