mijn ouders ruzies

  • 11 January 2021
  • 3 reacties
  • 81 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hai,

ik weet niet zo goed hoe ik dit moet beginnen, want ik heb er nog nooit echt over gehad met iemand, maar here I go.

Ik ben 17 en ik woon thuis bij mijn ouders die samen een bedrijf runnen.  Toen ik klein was had ik het nooit echt door hoe vaak mijn ouders ruzie maakte, maar hoe ouder ik werd hoe vaker het gebeurde en hoe erger het werd. Soms gaat het hele tijden goed, maar soms ook niet en dan is het ook echt niet gezellig in huis.

Mijn ouders verzekeren me elke keer dat het wel goed komt, maar ik zou eigenlijk liever hebben dat ze zouden scheiden. Dit klinkt heel stom, maar de manier waarop ze ruzie maken is echt niet uit te staan. Het enige wat mijn vader kan doen als hij boos is, is schelden, schreeuwen en mij of mijn moeder klein maken (ligt eraan met wie hij ruzie maakt en waarover).

Hij slaat niet. Hij zou niet durven, mijn moeder kennende zouden we 3 minuten later buitenstaan en dat weet hij. Maar het dreigen dat hij doet is echt niet normaal.

Ik vertel dat mijn ouders een bedrijf runnen, omdat het door de corona heel erg slecht loopt en mijn beide ouders er duidelijk gestrest over zijn, maar er niet over willen praten. Waardoor de ruzies veel feller geworden zijn. Met meestal het gevolg van dien dat een van de 2 niet thuis slaapt. Vaak maken ze het dan weer goed, maar dan is het meer mijn moeder die zegt dat ze fout zat terwijl mijn vader degene was die erover begon te schreeuwen (soms zit me moeder dan ook echt fout, meestal niet, maar het gaat om de manier waarop hij erop reageert).

Ondanks dit hou ik echt wel van ze, want ze laten me wel zien dat ze van me houden, maar ik kan nergens met ze over praten, want het eindigt altijd in ruzie. Wat het ook is. Want als ik iets fout zeg dan is alles wat ik zeg niet oké of me moeder wordt afgeleid door bijvoorbeeld een belangrijk bericht en dan wordt mijn vader razend omdat ik “iets heel belangrijks aan het vertellen ben” meestal is dat niet zo en is haar bericht belangrijker, maar het is net alsof hij dingen zoekt om boos op te worden. Maar als hij het doet dan moet ik stil zijn omdat hij met iets belangrijks bezig is en dat we van het geld dat hij verdient op vakantie kunnen gaan. 

Daarnaast altijd als ik hem iets probeer te vragen of vertellen gaat hij duizend en een vragen erover  stellen en als ik dan niet een  goed genoeg (volgens hem) antwoord geef of niet snel genoeg dan mag het niet of  dan klopt  mijn verhaal  niet.

Dit zo achter elkaar klinkt alsof alles mijn vaders schuld is, maar geloof me mijn moeder kan  er ook wat van, maar daar heb ik gewoon geen goede voorbeelden van, dat zijn gewoon kleine dingen om me naar beneden te brengen (niet expres), zoals opmerkingen over mijn gewicht en wat ik eet. Maar ook uitspraken als  “dat je vrienden hebt als je zo doet”, dis een verhaal in mijn hoofd dat veels te ingewikkeld wordt, maar geloof me ik had niet iets fout gedaan.

Toch houdt ik nog steeds heel veel van ze, maar wat ik met ze moet… geen idee


3 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hallo, 

 Je kan altijd met de Kindertelefoon bellen als je effe tegen een volwassene die luistert je verhaal kwijt kan, verder is het ook niet normaal dat je ouders zo staan te bleren tegen elkaar, je kan hun altijd even met veilig thuis laten bellen, wel eerst even je verhaal doen, maar zo te horenden kan jij hier niet zoveel aan veranderen, dus laat het aan wat oudere mensen over, wel jammer van hun bedrijf...groetjezz,

-flopflop13 

Wat rot! En wat vervelend dat het bedrijf zo getroffen is door corona. Hopelijk krijgen ze het na die tijd juist extra druk!

Maar, het is geen reden om dingen af te reageren of jou erbij te betrekken. Je geeft heel duidelijk aan dat het je teveel wordt, en eigenlijk begrijp ik dat wel!

Je zei ook dat een van de twee wel eens ergens anders slaapt. Hoe zou jou zoiets lijken? Om tijdelijk ergens anders te slapen zodat JIJ even kan bijkomen, zij zijn de volwassenen en jij het kind, en zij kunnen vluchten en jij niet. Misschien is dat iets om te overwegen.

Verder zou je het er met iemand over kunnen hebben, op school bijvoorbeeld of in de familie, ouders van een vriend(in), wellicht kunnen zij hierin wat doen als volwassenen onder elkaar en niet jouw ouders en jij als kind daar nog bij.

En tot slot wil ik je meegeven dat dit niet jouw schuld is en ik hoop dat je dat kan onthouden.

Laat je weten hoe het afloopt?

Groetjes, Lizet.

 

Badge

tja ik ben nog maar 14 jaar dus misschien heb je hier nie zo veel aan maar toch zou ik nog es het tegen je ouders vertellen dat je het vervelend vind dat ze zo veel ruzie maken en als je ouders dan over jou gaan zeuren vertel je precies hoe je het vind wat ze dan doen misschien begrijpen ze je en proberen ze te doen wat jij zegt en wie weet gaat het ook weer beter als het bedrijf weer beter loopt

hopelijk kunnen jullie dan snel weer in vrede samenwonen

groetjes en jesse

 

Reageer