Skip to main content

mijn ouders nemen mijn trauma niet meer serieus en krijg geen aandacht meer

• 17 maart 2025
  • 1 reactie
  • 44 Bekeken

Hoi Ik ben anoniem

Ik heb even advies nodig pls help.

Mijn probleem is dat altijd alle aandacht naar mijn stiefmoeder en stief en halfbroertjes gaat ik leg het even uit ik heb twee stief en halfbroertjes een halfbroertje van zes die ADHD heeft en een stiefbroertje van 11 die autisme heeft en mijn stiefmoeder heeft depressie en zwaar autisme ze is ook meerdere keren opgenomen in een psychiatrisch ziekenhuis en dan ik ik ben 13 jaarik zit in de eerste en ik heb meerdere trauma’s een daar van is mijn moeder is overleden  toen ik nog klein was waardoor ik dus een lange tijd niet emoties heb durven uiten wat ik nog steeds niet kan daar ging ik ook naar therapie voor.

nu wat mij dwars zit we kunnen  niet op vakantie we kunnen geen dagjes weg of uit eten en het excuus is altijd dat is teveel voor je moeder en broertje oke ik snap het toch blijf ik het jammer vinden en nu  heeft mijn stiefmoeder dus ook een of andere gesprekken waardoor ze nog overprikkelder word enzo daardoor moet mijn vader altijd bij mijn stiefmoeder zijn anders gaat alles mis blijkbaar vroeger ging ik weleens met mijn oma en opa op vakantie maar dat kan nu niet meer want nu mogen altijd mijn broertjes ze zeggen jij kan met vrienden dat kunnen zij nog niet maar het probleem is mijn vriendinnen zijn op vakantie

ik voel me dus altijd eigenlijk een beetje op de achtergrond alsof ik niet belangrijk ben ofzo omdat ik heb geen adhd of autisme of depressie heb dan zeggen mensen zo van het is ook waar zij hebben meer hulp nodig mijn ouders hebben mij van therapie voor traumaverwerking afgehaald omdat mijn broertje een tweede dag op therapie moest en twee keer therapie vonden ze te veel en ze zeiden dat ik het toch niet nodig had  eerlijk therapie was wel *scheldwoord* maar toch hielp het wel met mijn trauma verwerking ik kan zo nog veel meer dingen opnoemen maar dat wordt te lang

mijn vraag is dus wat zouden jullie doen in deze situatie?

pls antwoord Groetjes anoniem

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • 18 maart 2025

Hoi, ik vind het heel zielig dat jij je zo moet voelen. Jij verdient ook je plek en aandacht. Kun je er niet met ze over praten op een rustig moment? Of met een lerares of een oom of tante? En je kunt ook de Kindertelefoon bellen. En wat betreft vakantie. Je zou bij een club kunnen gaan waarmee je een weekje weg kunt bijvoorbeeld Scouting die hebben zomerkamp. Dan ben je heerlijk even weg. In een andere groep en sfeer. Zou dat wat zijn? ​@Tartan15  en ​@Tover01  weten er veel meer van. Maar ik hoop dat je met iemand hier over kunt praten en dat die je dan helpt! 

Groetjes Tjempie xxx

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen