Vraag

Mijn ouders nemen mij niet serieus

  • 9 December 2021
  • 2 reacties
  • 55 Bekeken

Badge

hoi 

ik ben 12 en mijn ouders nemen mijn niet serieus. 

als ik bijvoorbeeld ziek ben zeggen ze altijd dat ik het gewoon moet proberen. Ik heb sinds januari al last van mijn knie en ik smeek mijn ouder al maanden of ze me een keer naar de fysio willen brengen. Ze namen mij pas serieus toen ik tegen ze schreeuwde en in huilen uitbarstte, nu blijkt het dat ik inderdaad een probleem heb met mijn been en het best wel heftig is. Ook toen ik hun vertelde dat ik gepest werd op school en aangerand werd door meerdere menden in mijn klas zeiden ze ook dat het niks was 

mijn vraag is: wat moet ik doen om ervoor te zorgen dat mijn ouders me serieus gaan nemen? 


2 reacties

Hey, vervelend dat je ouders je niet serieus nemen en dat je gepest wordt. 

Probeer als je met je ouders praat gewoon rustig uit te leggen wat er aan de hand is en wat je graag zou willen dat ze doen. Gaan schreeuwen en huilen helpt denk niet echt als je wil dat je ouders je serieus gaan nemen. 

Misschien kan je ook eens proberen om tegen je ouders te zeggen dst jij het gevoel hebt dat ze je niet serieus nemen. Wie weet ervaren zij het wel anders of doen ze het onbewust.

Mocht je er nou niet samen met je ouders uit komen, ga dan naar iemand anders met je problemen. Dit kan bijvoorbeeld een leraar of vertrouwenspersoon op school zijn.

Heel veel sterkte. 

J8j8

Ik zal eerst een stevig gesprek aangaan waarin je ook duidelijk maakt dat ze je niet serieus nemen als het wel serieus is. Als dat niet werkt zal ik naar je mentor ofzo gaan

Naar voor je dat je ouders je niet serieus nemen! 

Suc6

Reageer