Vraag

mijn ouders negeren me

  • 29 September 2021
  • 1 reactie
  • 62 Bekeken

Badge

Iemand vertel me gewoon of ik overdrijf of niet, ben vandaag teruggekomen van schoolkamp. Maar mijn vader is pas na 20 minuten komen opdagen om me op te halen. Waarom? Schijnbaar was mijn moeder er maar die kon het niet opbrengen om langer dan vijf minuten op me te wachten, ik heb dingen als dit vaker gehad. Toen ik thuiskwam met mijn vader kon mijn moeder niet eens hallo zeggen. Ook wordt mijn vader elke dag boos op mij voor iets wat ie dan weer niet goed vind gaan, er gebeuren ook nog andere dingen als dit thuis, ik voel me onderdrukt genegeerd en gewoon alsof mijn ouders me niet meer interessant vinden. Ik kan me niet meer herinneren wanneer mijn moeder voor het laatst iets aardigs tegen me heeft gezegd naast hallo hoe gaat het elke keer als ik in de kamer verschijn. Hoewel ze daarna meestal verdergaat in het zeggen van de dingen die ze niet goed aan me vindt. Ik ben dan bij vriendinnen en zie hun ouders wel aardig tegen ze doen en ze liefde geven. Is dit een fase en stel ik me aan of niet. Wat doe ik nu?


1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Bonjour,

Wat vervelend dat je ouders zo doen! Je bent gewoon een aardig persoon en dat ze je dan zo erg negeren en onzeker maken is nergens voor nodig! 
Tja je kan er zelf echt niks aan doen dat ze zich zo gedragen. Wat je wel kan doen is altijd in jezelf blijven geloven! Je hoeft niet onzeker te zijn. En breng misschien wat meer tijd door met mensen die wel gewoon normaal doen zoals je vrienden.

Praten kan ook opluchten. Je zou het aan je vrienden kunnen vertellen of iemand anders die je vertrouwd. Misschien vind je chatten of bellen met de kindertelefoon wel iets? Kijk maar wat het beste bij je past.

Veel succes!

Groetjes NV

Reageer