Mijn ouders mogen mij niet

  • 16 May 2018
  • 1 reactie
  • 219 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben 15 jaar en mijn ouders mogen mijn broer meer dan mij ik speel basketbal en mijn vader denkt dat ik nep ben terwijl hij nooit naar mijn wedstrijden komt en die van mijn broer ook niet maar toch vind hij hem beter dan mij en op school doe ik vmbo k ik begon bij basis en toch vind hij mij dom mijn broer begon bij praktijk en zit nu op basis toch vind hij hem slimmer dan mij en elke keer noemt hij mij lelijk, dom, nep, niet sociaal en hij zegt altijd dat ik geen vrienden heb en elke keer wanneer mijn moeder thuis is gaat hij alleen maar slechte dingen zeggen over mij en dan voel ik me altijd geïrriteerd endan gaat hij slechte dingen zeggen over mij die niet eens waar zijn en dan gaat mijn moeder ook beginnen door mijn vader en ze zeggen nooit wat over mijn broer alleen maar goede dingen mijn broer was jarig hij kreeg een nieuwe laptop en mobiel ik kreeg een tweedehandse laptop en toen mijn mobiel kapot was moest ik self betalen voor een nieuwe dus kunnen jullie mij helpen

1 reactie

Hoi!

Dat is een heel oneerlijke situatie. Het is onrechtvaardig als je broer voortgetrokken wordt.

Je vader doet vaak vervelend. Je moeder doet vervelend als je vader erbij is. Kan je met je moeder praten, wanneer je vader en broer er niet bij zijn? Misschien beseft je moeder niet wat voor impact dit op je heeft. Als zij inziet hoe vervelend het voor je is, kan ze eventueel met je vader praten.

De dingen die je vader tegen je zegt zijn kwetsend en niet ok. Ik zie de meerwaarde voor je opvoeding er niet in. Je zou met iemand kunnen praten die een grote invloed op je vader heeft, bv. je opa. Je opa kan met je vader praten, en hem laten inzien hoe de situatie voor jou is.

Groetjes
x

Reageer