Mijn ouders hebben wat tegen mij

  • 17 October 2018
  • 3 reacties
  • 173 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben 15 jaarer zit mij heel wat dwars ik heb de laatste 3 of 4 jaar heek erg het gevoel dat mijn ouders wat tegen mij hebben want ik vind het pijnlijk hoe ze met mij omgaan bijvoorbeeld dat er zomaar tegn mij eordt geschreeuwd terwijl ik niks doe mijn moeder scheld me de hele dag uit of dat ik na 2 dagen effe leker ga gamen zegt ze je bent game verslaafd en pakt ze mijn playstation controller af voor de hele vakantie
ik vind het ook heel erg dat mijn ouders mijn broer voortrekken (18 jaar) hij krijgt alles bijvoorbeeld hijbwouw een laptop halen voor zijn opleiding er wordt 400 euro meebetaald mijn moeder begint al moeilijk te doen om mijn trainig 40 euro per maand ik moet het ju zelfs betalen terwijl ik mijn rug een maand lang breek voor maar 70 euro mijn moeder wordt boos wanneer ik eten of drinken haal met mijn geld omdat we thuis nooit wat te eten hebben Mijn broer wordt ook altijd ao perfect gezien door mijn ouders en ik wordt gezien als een probleem meestal als ik van school kom groet ik mijn moeder op een normale manier ik geef haar een kus oo haar hoofd of haar hand en dan zegt ze meestal dat ik weg moet omdat ze aan het bellen en dan zegt ze tegen haar vriendinnen dat ik ongezellig ben als mijn broer van school komt groet hij ook gaat hij de kamer in ligt hij op zijn bed komt mijn moeder later de kamer binnen. Begint ze heel leuk met hem te praten en te lachrn ik heb zo lang niet met mijn moeder gelachen ik wil zo graag een moeder en zoon gevoel hebben dat we gezellig met elkaar zijn maar dat lukt niet
mijn vader doet altijd shagarijnig tegen mij ik zat vorig jaar in de derde en het ging niet heel goed qua cijfers hij schold me voor een periode echt heel erg iit elke dag daarna was ik het zat ik vroeg hem wat heb je tegen mij heb ik je wat aangedaan hij zei ik doe zo omdat je je best niet doet oo school nou ik ben uiteindelijk toch over gegaan met mooie cijfers begin dit jaar ben ik begonnen met een 8,1 en een 7,5 en ik metk geen verschil niet dat hij beter omgaat met mij ofzo ik vind dit zo jammer en het zit me echt vreseljk dwars geef me tips voor wat ik kan doen ofzo ik weet het echt niet meer ik heb ook steeds het gevoel dat ik mijzelf wat aan ga doen ik meen het echt...

3 reacties

Heyy,
Wat een rotte situatie! Als eerst gefeliciteerd met je mooie cijfers, dat is een goed begin het het schooljaar;) Misschien kun je eens met je ouders erover praten. Je kunt ze bv uitleggen dat je echt hard je best doet op school, maar dat je niet merkt dat ze het fijn vinden. Je kunt er ook met iemand anders over praten, dat is vaak net wat makkelijker. Je mentor/ vertrouwenspersoon/ vrienden/ andere familie etc. je kan ze dan ook vertellen dat je bang bent dat je jezelf wat aan gaat doen. Er zijn mensen die je daarbij kunnen helpen. Jij verdient het om hier te zijn, net als ieder ander.
Succes!!!
hee, dat is echt heel vervelend. ik kan enigzins begrijpen wat je voelt.
Schrijf bv. een brief aan je moeder met wat je voelt en lees het voor haar voor of als je dat niet wilt leg het op een plek waar alleen zij het kan zien en misschien ook een voor je vader. Je kunt op die manier niet onderbroken worden en vertellen wat je dwars zit en hoe je dit wilt oplossen.
Misschien dat je broer je er bij kan helpen? dat hij het samen met jou aan je ouders kan vertellen. Of dat hij het in iedergeval weet en hij voor je op kan komen.
Super goed van je cijfers, hou zo vol ;)
Het komt allemaal goed
Ik snap je heel goed (mijn vader vond mijn tweiligszus leuker en liet dit duidelijk merken)

Hierdoor vertrouw ik mensen niet snel en ben ik heel erg op mijn hoeden bij mensen.

Jou situatie is wel wat heftiger op dit moment (ik heb aleen de na zorgen nog) jij zit er nog midden in.... Ik denk dat je ouders zou zouden kunnen doen om dat ze teveel vergelijken (eigelijk doen Ale ouders dat te veel maar goed) ze vergelijken jou met jou broer en misschien deed jou broer heel erg zijn best voor school of ging ales hem gemakkelijk af. Probeer uitleggen dat je echt je best doet maar dat het niet altijd lukt. School is nou een maal een moment opnaamen👍🏻

Je kan het denk ik het best bespreken met je ouders en eventueel je broer misschien kan hij jou helpen met leeren. (als je dat zou willen)

Probeer in het weekend iets leuks te doen met je ouder. Kijk samen een Sirie of bak koekjes (soms missen ouders de dingen die juilie deeden toen je kleiner was. Die dingen kunnen nu nog heel leuk zijn dus probeer wat dingen voor te stellen die juilie vroeger samen deeden) daar kunne ze geen nee tegen zeggen (tenzij ze geen tijd heb ben ofcourse)

Je ouder zien jou waarschijnlijk als een puber (ben je ook maar iedereen is anders dus dat heele puber iedee klopt niet) probeer ze te laaten zien dat je niet zoon puber bent en dat het alemaal wel mee valt👍🏻

Wat echt heel goed kan helpen voor een betere relatie is uit je zelf da afwas/vaatwasser doen👍🏻 ruim de tafel af na het eeten of schud de bank op👍🏻 alemaal klijne dingetjes die niet echt lang duuren en toch misschien wat verschil kunne maaken👍🏻

Ik hoop dat de band wat verbeterd maar het kan echt met de piriode te maaken hebben (je ouders zitten wss zelf ook gw in de volwassen pubertijd zoals ik dat noem😅 en als je daar dan zelf inzit bots dat wat erger)

Ve suc6👍🏻❤️

Reageer