Mijn ouders hebben geen vertrouwen in mij

  • 18 August 2020
  • 1 reactie
  • 183 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Heyy Allemaal,

Ik wou iets aan jullie kwijt, omdat ik denk dat sommige van jullie dit misschien ook hebben of in ieder geval herkennen.

Mijn ouders hebben geen vertrouwen in mij. 

Dit is denk ik al zo’n twee jaar, en ik zit er heel erg mee.  Het is al super vaak gebeurd dat mijn ouders recht in mijn gezicht schreeuwen: “Je kan niks,  je gaat nooit iets bereiken, je gaat van school gestuurd worden want je bent te dom, je hebt een kut mentaliteit, je bent een fucking bitch, je gaat arm worden, je word een zwerver etc etc” En als ze dit niet recht in mijn gezicht schreeuwen dan krijgen ze het wel weer voor elkaar om het in een whatsapp groep te zetten met familie (waar ik ook in zit) En ik snap het niet. De dingen waarom zij boos worden pas ik toe bij alle andere mensen om me heen, deze mensen geven het zelfs toe (en dan heb ik het over oma’s, opa’s, ooms en tantes. Maar ook klasgenoten en mentoren) Het is ze zelfs een keer gelukt om te zeggen in een oudergesprek met mentor en leerling: “ Je gaat Havo nooit halen, kunnen we haar niet gelijk naar Vmbo B/K of T sturen. Die mentoren wisten niet wat ze hoordden, dat zag ik meteen aan hun blik en reactie op m’n vaders antwoord. Ze zeggen gewoon dat ik later nooit centen ga verdien en op straat ga moeten leven. Terwijl ik echt wel een slim idee heb over hoe ik later mijn leven wil ga leiden hoor. De enige die me gelooft is mijn oma, zij ziet dat mijn ouders te snel boos op mij worden. En zij weet dat ik er ga komen. Ik mag godverdomme nergens met haar over praten, anders had ik dat allang gedaan. (je kan het al raden dit hebben mijn ouders mij verboden) En moet alles voor haar geheim houden. Omdat anders de hele familie zou weten wie hun tweede liefde is. Ik heb ook een broertje (6), nou van die hebben ze de volle overtuiging dat die ergens gaat komen. Die word natuurlijk prof voetballer bij Ajax of in het buitenland, die word een succesvolle brandweerman. Die gaat later 16.000 auto’s kunnen kopen.  Alles wat hij zou willen doen later, daarvan weten ze dat dat wel lukt. En ik, ja die word waarschijnlijk wel gelukkig onder een brug ofzo. 
 

Kan iemand mij vertellen hoe de f*ck ik hiermee om moet gaan? Zie ik het verkeerd, hebben zij gelijk? Laat het weten alsjeblieft, je zou me hier enorm mee helpen. En wees natuurlijk eerlijk, daar heb ik het meest aan!

X Alicia

 


1 reactie

Reputatie 2
Badge +1

Hey,

 

In beide gevallen zal het gedrag van je ouders geen reet helpen, maar het is wel handig waarom je ouders dit doen.

 

Het is een feit dat er in onze generatie best wel veel kansloze jongeren rondlopen, die niets doen/willen, elk weekend gaan zuipen en een beetje gaan rellen.

 

Als je wel iets wilt bereiken moet je (hoe moeilijk dat kan zijn) er gewoon voor blijven gaan. Tegenwoordig is letterlijk bijna alles mogelijk, zolang je het zelf maar wilt. Je ouders hebben hier weinig over te zeggen.

 

Verder snap ik je verhaal wel, al is het veel lichter bij mij. Ik kom steeds verder richting het einde van mijn schoolperiode, en ik zou heel graag (iig voor een tussenjaar) naar Afrika te vertrekken voor vrijwilligerswerk. Mijn ouders willen dat ik een 9/5 kantoorbaan ga doen, maar dat wil ik echt niet.

 

Doe wat je zelf wilt en je komt er wel, ondanks dat je heel wat shit moet aanhoren.

 

 

Reageer