mijn ouders haten mij

  • 11 September 2020
  • 2 reacties
  • 732 Bekeken

Badge

Oké maar echt min ouders haten me, mijn ouders zijn 2 jaar geleden uit elkaar gegaan mn vader heeft een nieuwe vriendin en hij heeft liever haar dan zijn eigen kinderen. Die vriendin lult ook gewoon dingen over mij waar mijn zus bij is en ook zo andersom. mijn vader kiest altijd haar kant zelfs als ik zeg dat ik me kut voel zegt zij ‘ja dat heeft iedere tiener’ dan zeg ik ‘ja maar...’ en dan zegt mijn pa gewoon ‘nee je stelt je aan (naam vriendin van pa) heeft groot gelijk.’ Mijn moeder haat mij sowieso ik kan niks goed doen ik bedoel als ik mijn kamer opruim echt goed goed dan zegt ze ‘hmm oké maar jij moet dit nog doen’ btw wordt mn zus ook voor getrokken maar echt. de leeftijd verschil tussen mij en mn zus is 3 en een half jaar en ik werk niet maar ik moet bijvoorbeeld cadeaus van mijn eigen geld kopen en mijn zus krijgt daar 25 euro voor en wat ze niet uitgeeft mag ze houden. en dat is nog niet eens het ergste. en mijn zus weet dar ze voorgetrokken wordt en ze maakt er goed gebruik van. en ik was laatst jarig en mijn ouders zaten samen in een kamer voor mn birthday en ze begonnen ruzie te maken maar hee ik leef nog


2 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Hee,

Wat naar dat verdien je niet. Ben je een beetje goed met je zus? Zou je met haar kunnen praten misschien kan zij met je ouders praten. Ik zou rustig aan je ouders vertellen wat je voelt. Ouders worden daar meestal door geraakt en hebben dan meer begrip. Leg uit wat je dwars zit anders dan thuis ( een vriendin deed irritant ). Geef uitleg over je gedrag en waarom je bepaalde dingen doet. Leg ook uit wat je ouders doen en waarom jou dat pijn doet. Een brief schrijven kan ook helpen. Ik hoop dat dit kan helpen. Succes.

<3

Hey jankendan,

Zoals @Newyork  hierboven al zei is het goed om erover te praten met je vader en of zus of moeder.

Wat ik daarop wil aanvullen is dat het misschien best moeilijk en spannend is om er met hun over te praten. Je kan ook eerst naar een mentor/vertrouwenspersoon of naar iemand anders gaan die jij vertrouwt. Je kan dan daar eerst je verhaal kwijt en hun kunnen met je meedenken hoe je bijvoorbeeld het gesprek kunt aan gaan.

En anders kun je altijd chatten met de Kindertelefoon en zij kunnen ook met je meedenken en je heel goed helpen.

Ik hoop dat je hier wat mee kan.

Succes en sterkte!

Xx Simply Me

Reageer