Vraag

mijn ouders gescheiden

  • 29 June 2020
  • 1 reactie
  • 46 Bekeken

Mijn ouders zijn dus al zo’n 3 jaar gescheiden dat is het probleem niet. Ik heb een vader die heel veel moet werken vooral in deze carona tijd. Hij is er dus weinig vind ik niet heel erg maar als hij er dan is dan is hij vaak niet vrolijk. Hij klaagt op alles en ik zit dan maar te gamen want tja hij is er niet nu KRIJG IK STEEDS TE HOREN DAT IK VERSLAAFD BEN. Terwijl ik pas game als hij thuis is want dan heb ik pas mijn huiswerk af. En ik zit nu te twijfelen of ik permanent bij mijn moeder ga wonen want die doet wel gezellig. Maar mijn vader kennende wordt hij boos op mij krijg ik een hele preek om mij te overtuigen. Ik wil hem gewoon permanent niet zien wat moet ik doen?


1 reactie

Hoi

 

Ik stel voor dat jullie tweeën, je vader en jij, eens tijd maken voor een goed gesprek. In dat gesprek kan je aangeven wat je hier verteld hebt, bijvoorbeeld dat je het niet gezellig vindt dat je vader telkens zo humeurig doet. Bespreek ook gerust dat je overweegt permanent bij je moeder te gaan wonen. 

 

Als je vader na dat gesprek zijn gedrag niet betert, zou je inderdaad kunnen overwegen om (bijna) permanent bij je moeder te gaan wonen. Het zou namelijk kunnen gebeuren dat de band met je vader hierdoor verbetert, aangezien jullie elkaar dan minder vaak op stressvolle momenten zouden treffen.

 

Wil je je vader nog af en toe eens zien, kan je altijd met hem afspreken. Dat kan dan zijn om bijvoorbeeld te gaan wandelen, of door samen wat te gaan eten. De kans is groot dat die momenten wel gewoon gezellig zullen zijn, aangezien je vader en jij die tijdstippen dan speciaal voorbehouden voor elkaar. 

 

Zijn er bepaalde regelingen getroffen na de scheiding? Het zou namelijk kunnen dat er op papier staat dat jij een bepaald aantal dagen bij je vader moet doorbrengen. In dat geval zou het kunnen dat er eerst wat op papier gezet zal moeten worden, voordat jij permanent naar je moeder heen kan. Bespreek dit gerust eens met je ouders. 

 

Gr. Kenshin

Reageer