Skip to main content

Hoi 

ik ben een 13 jarig meisje en mijn ouders zijn soms zo stom. 

Voor dat ik begin met mijn verhaal moeten jullie weten dat ik heel erg veel moeite heb met eten

ik eet alleen dingen die ik zelf maak of in een restaurant en het ziet er nier raar uit ofzo. Mijn ouders begrijpen dat niet ze doen worden altijd boos als ik zeg dat ik met iet fijn voel of niet wil eten omdat ik bang ben dat ik ziek word (Ik heb Emetofobie dat is een angst voor overgeven).

Elke keer dat ik misselijk ben schiet ik in de stress eet ik soms dagen niks omdat ik zo bang ben dat ik ziek word maar als ik dit probeer uit te leggen aan mijn ouders worden ze alleen maar boos ze begrijpen me echt nooit

ik huil mezelf minimaal 1 keer per week in slaap ik voel met rot en alleen.

Ik dirf het niet aan mijn school of vriendinnen te vertellen omdat vriendinen vertouw ik niet en school vertelt het heel zeker aan mijn ouders. Dus naar iedereen die dit heeft gelezen help mij want ik weet niet hoe veel langer ik dit nog kan uithouden….

Hoi, dat is echt vervelend en helemaal omdat je er niet met iemand over kunt praten. Ik denk dat het jou al een heel stuk verder helpt als je met de Kindertelefoon belt of chat. Dat kun je gerust doen, het zijn lieve mensen die er echt voor jou zijn! Ik heb dat ook wel gedaan en het hielp mij vooruit.  Dan kun je je problemen eens echt vertrouwelijk bespreken en het blijft bij jou.  En ze denken met je mee om oplossingen te vinden. 

https://www.kindertelefoon.nl/bellen.  

Ik hoop dat je hier verder mee kunt en dat het je helpt! Succes! 

Groetjes liefs Tartan X 

Hi,

Wat naar voor je.

Op sommige scholen hebben ze een vertrouwenspersoon, als er ook een op jouw school zit zou je (in een pauze ofzo) kunnen vragen of je een gesprek kan hebben met diegene na school ofzo.

Ook zijn er groepen op Facebook, insta of snap (als je die hebt) waar je ervaringen in kan delen en steun kan krijgen van mensen die hetzelfde doormaken. Ik weet niet of dit je iets lijkt maar toch.

Je zou ook altijd nog met de mensen van de kindertelefoon kunnen bellen of chatten om je hart te luchten maar zeker ook voor tips.

Als tijdelijke optie zou je je ouders kunnen vragen (als je dat durft) of jij vaker mag koken of mee boodschappen mag doen.

Je zou ook als je wil aan de  vertrouwenspersoon kunnen vragen of je hulp of terapie kan krijgen of een gesprek met je ouders voor meer begrip.

Sorry als ik het nu laat lijken alsof het allemaal hartstikke makkelijk is. Ik hoop dat dit je wel wat heeft geholpen!🍀

Reageer