Vraag

Mijn ouders denken dat satan in mijn zwangere buik zit.

  • 7 July 2020
  • 6 reacties
  • 439 Bekeken

Badge

Hoi mensen op dit forum.

 

Ik ben Louiseh en ik ben 12 jaar.  Ik ben denk ik al een paar maanden zwanger en heb laatst mijn ouders dat vertelt maar ze reageerde echt verschrikkelijk en mijn moeder huilt de hele dag en mijn vader die schreeuwt tegen me en zegt dat Satan in mijn buik zit. Ze willen me uit huis zetten. 

Ik weet niet wat ik moet doen, kan iemand mij helpen?

 

 


6 reacties

Weet je zeker dat je zwanger bent? Hoe ben je zwanger geraakt? Zijn je ouders te dom om te weten wat abortus is? Context graag

Badge

Weet je zeker dat je zwanger bent? Hoe ben je zwanger geraakt? Zijn je ouders te dom om te weten wat abortus is? Context graag

de jongen was 17 jaar en heeft wel een vriendin. Ik kwam hem tegen in de gang op school en toen sloeg hij op mijn kont dus ik dm’de hem en we spraken af ;p Toen hadden we sex en later was ik dus zwanger. Nu is hij al van school af dus hebben we geen contact meer. 

 

Over abortus, ik weet niet of dat al kan want ik ben al wel lang zwanger

Hey Louiseh

 

Aangezien je ouders best overstuur lijken, ben je volgens mij geholpen met iemand die je kan steunen en helpen. Ik stel dus voor dat je deze situatie met een volwassene bespreekt. Dat kan met een vertrouwenspersoon op school, met de huisarts, of met een familielid. Heb je al vakantie, kan je altijd proberen om je vertrouwenspersoon op school te mailen. 

 

Sowieso ga je best langs bij de huisarts, als je denkt zwanger te zijn. Gedurende de zwangerschap is het namelijk gebruikelijk om nu en dan na te kijken of alles goed verloopt. Ook kan een arts met jou de openliggende opties bekijken. Vermeld bij de huisarts gerust dat je ouders ermee dreigen je uit huis te zetten; da’s namelijk niet normaal. 

 

Als het zo ver komt dat je ouders je pijn gaan doen of je uit huis zetten, neem je best contact op met Veilig Thuis. Ook kan je nu alvast contact opnemen met de Kindertelefoon, voor een anoniem bel- of chatgesprek. Het lijkt me namelijk fijn om wat advies te ontvangen rond je situatie. Je verhaal kwijt kunnen lucht daarbij vast op. 

 

Gr. Kenshin

Badge

Hey Louiseh

 

Aangezien je ouders best overstuur lijken, ben je volgens mij geholpen met iemand die je kan steunen en helpen. Ik stel dus voor dat je deze situatie met een volwassene bespreekt. Dat kan met een vertrouwenspersoon op school, met de huisarts, of met een familielid. Heb je al vakantie, kan je altijd proberen om je vertrouwenspersoon op school te mailen. 

 

Sowieso ga je best langs bij de huisarts, als je denkt zwanger te zijn. Gedurende de zwangerschap is het namelijk gebruikelijk om nu en dan na te kijken of alles goed verloopt. Ook kan een arts met jou de openliggende opties bekijken. Vermeld bij de huisarts gerust dat je ouders ermee dreigen je uit huis te zetten; da’s namelijk niet normaal. 

 

Als het zo ver komt dat je ouders je pijn gaan doen of je uit huis zetten, neem je best contact op met Veilig Thuis. Ook kan je nu alvast contact opnemen met de Kindertelefoon, voor een anoniem bel- of chatgesprek. Het lijkt me namelijk fijn om wat advies te ontvangen rond je situatie. Je verhaal kwijt kunnen lucht daarbij vast op. 

 

Gr. Kenshin

ja dat is een goed plan dankjewel

Weet je zeker dat je zwanger bent? Hoe ben je zwanger geraakt? Zijn je ouders te dom om te weten wat abortus is? Context graag

je bent gek als je abortus doe. bijna alle meiden/vrouwen zijn dan psychische niet goed meer een een gedeelte pleegd daarna zelfmoord

 

@nyny ,

Iedereen mag natuurlijk (vrijwel) alles zeggen op dit forum, dus doe dat vooral.
Ik denk alleen dat je het beste een of meerdere bronnen kunt geven voor die claim.
Zelf vind ik het niet echt geloofwaardig klinken en het laatste wat er natuurlijk moet gebeuren is dat wij mensen een ongegronde angst aanpraten of valse hoop geven.
Graag kom ik er achter dat jouw claim gesteund wordt door betrouwbare, wetenschappelijke bronnen.

Reageer