mijn ouders


Reputatie 7

vandaag zou ik eigenlijk naar de hema gaan, en mijn ouders waren al de hele dag chagrijnig, ik ging boven sokken aandoen, en mijn vader riep: nu naar beneden komen, schurft! dus ik roep wacht even ben sokken aan aan het doen, mag ik ineens niet meer naar de heme! en ik mag ook 4 dagen niet douchen, omdat ik altijd binnen een half uur moet douchen, en het 1x niet haalde. iemand tips? ben echt wanhopig

 

anoniemx123


12 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Sommige ouders zijn altijd super chagrijnig. Ik denk dat je ouders niet goed geslapen heeft. Dan zijn ze super chagrijnig. 4 dagen niet mag douchen??? Dat is echt super erg !!! Ik zou het met je ouders hierover bespreken. Ze moeten toch een reden hebben ??? Ik zou even met de kindertelefoon chatten of bellen. Die kan je misschien helpen. Misschien zijn ze ook zelf ouders en begrijpen dat .

 

Emma

Reputatie 7

ik heb al geprobeert erover te praten, maar ze zeggen steeds ja jij bent te laat, maar ik was te laat omdat ik me knie stootte en die bloedde dus daar moest een pleister op. ze zijn echt te streng. ik heb ook schermtijd op mijn telefoon van 1 uur per dag. 

Reputatie 2
Badge

Hoi anoniemx123,

Ik kan me voorstellen dat je dit vervelend vind. Hoe voelde je je toen je niet meer mee mocht en wat heb je toen gedaan?
Verder ben ik benieuwd of je zelf al een idee hebt hoe je dit op kunt lossen. 
Welke mogelijke oplossingen zijn er voor het probleem met het douchen?

Ik hoor graag van je en ik wil graag met je mee denken.
Super knap dat je dit hierop zet, dat geeft aan dat je je eigen gevoel serieus neemt.

Met vriendelijke groet,
LP

Reputatie 7
Badge +14

hoi @anoniemx123 ,

 

balen dat je niet meer mee mocht, uiteindelijk kun jij er ook niets aan doen dat je je knie stoot. Hopelijk doet ie geen zeer meer.

Zelf klungel ik vaak om als we weg moeten, dan zeggen ze ‘over een kwartiertje gaan we weg, dus zorg dat je klaar bent’ en dan roep ik ‘óké’…. maar als iedereen dan al in de auto zit moet ik weer naar binnen om mijn oortjes te pakken of ga ik toch nog even plassen, dus ik snap wel dat ze toen een keertje gewoon wegreden. Ze gingen toch alleen maar naar de supermarkt, dus ze waren niet echt iets heel leuks gaan doen.

Ze zijn dan verder niet boos en ik wil zelf dan ook niet boos doen voor als ze terug komen, omdat het anders zo'n vervelende sfeer kan worden….. en om iedereen weer een beetje vrolijk te maken en om ook wel een beetje sorry te zeggen, ook al vond ik dat als ik moet plassen ik toch gewoon moet kunnen plassen en ze best even kunnen wachten had ik op het krijtbord (hangt in de keuken, voor de boodschappen en is ook een to-do lijstje) geschreven: ‘iedereen een knuffel geven als ze weer thuis komen’ en toen ging ik gewoon wachten totdat iemand het zou zien……..en toen waren we allemaal weer blij en was het weer goed.

Ik heb ook wel eens de vaatwasser uitgeruimd of ingeruimd en het aanrecht schoongemaakt. Gewoon als een soort verrassing en dat ook niet gezegd en gewoon afgewacht……..mèmè (ik noem haar geen mama, omdat zij niet mijn echte mama is, maar wel goed voor me zorgt als een mama) zag het gelijk en ik kreeg een knuffel en daar werd ik blij van.

Ik hoor mèmè soms wel eens tegen één van mijn ‘broers’(dus haar echte kinderen) zeggen 'jullie weten niet half wat ik voor jullie doe en vraag ik elke keer om een bedankje? Nee, ik doe het gewoon omdat ik van jullie houd’ Het was dan niet dat ze echt boos was, maar toen dacht ik 'ze heeft gelijk’, waarom doen wij ook niet soms zelf iets om thuis te helpen.

Lang verhaal, maar misschien kan jij het 'goede’ voorbeeld thuis geven en iets leuks doen voor jouw ouders voor als ze strakjes terug komen (bijvoorbeeld de tafel dekken voor de lunch of je kamer opruimen ofzo) of als ze al terug zijn kun je alsnog iets doen of gewoon sorry zeggen dat je nog bezig was met je sokken en zeggen dat je niet zo snel een pleister kon vinden, zonder gelijk te zeggen dat je je knie zeer had gedaan.

Als ze dan zeggen 'hoezo had je een pleister nodig?', dan kun je zo zeggen van 'ja, ik had mijn knie gestoten en er was bloed, dat gebeurde toen ik mijn sokken aandeed en ik het misschien een beetje te snel deed, omdat ik jullie niet wilde laten wachten. Dus, onopvallend een beetje medelijden opwekken, zonder dat je zielig doet.  misschien zijn ze daar gevoelig voor en zeggen ze iets van sorry of gaat het nu weer en dan kun je altijd nog vragen of je echt 4 dagen niet mag douchen, omdat je er eigenlijk niks aan kon doen dat je te laat klaar was door die pleister….

Maar ff tussen ons, net als dat ik best kan zorgen dat ik echt op tijd klaar ben, kun jij er natuurlijk ook voor zorgen om niet tot het laatst te wachten met je sokken aan te trekken…. . Ons geheimpje. Vind je dat een goed plan voor een volgende keer?

Ik wens je sws een fijne dag en weekend.

 

Knuffel van mij voor jou😉

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +14

@anoniemx123 ,

 

mijn reactie wordt gecheckt, dus nog even geduld

 

Gaat het wel goed met je nu?

 

Gr. MickeyMouse

Reputatie 7

nu gaat het supergoed, mijn ouders zijn weer bijgedraaid en de dag gaat verder. maar wss gaan ze morgen weer moeilijk doen...

Reputatie 7
Badge +14

hoi anoniemx123,

 

oh, gelukkig dat ze bijgedraaid zijn, maar misschien heb je later toch nog iets aan mijn tips.

 

Die worden nu gecheckt en ik weet niet op je op het moment dat die reactie echt geplaatst wordt daar een mailtje van krijgt en anders moet je af en toe maar zelf even kijken of m'n reactie er ineens staat.

 

Trouwens mag je nu ook weer douchen of hebben ze daar niks meer over gezegd?

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 2
Badge

@anoniemx123 

Goed om te horen dat ze nu bij gedraaid zijn.
Toch lijkt het me fijn dat je hier een keer over kan praten met iemand.
Is er iemand op school, in je familie of ergens anders in je omgeving waar je goed mee kunt praten?

Er hoeft niet eens perse een oplossing te komen, maar het is fijn als je je eigen gevoelt uit kunt spreken.

Groetjes,
LP

Reputatie 7
Badge +14

hoi anoniemx123,

 

nu gaat het supergoed……….. maar wss gaan ze morgen weer moeilijk doen...

het lijken wel pubers 😂

zij zouden toch beter moeten weten 😉

 

maak er maar een mooie dag van

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7

@MickeyMouse  ik mag maandag pas weer douchen, maar ze doen nu wel aardig en dat vind ik erg fijn.

Reputatie 7
Badge +14

hoi anoniemx123,

 

mijn reactie is na 3 uur toch nog geplaatst…... Als je 'm wilt lezen moet je ff naar boven scrollen. Ik zou het jammer vinden als alleen iemand van de KT mijn reactie (waar ik een kwartier aan gewerkt heb) gelezen heeft….

 

of klik op de link: 

 

Gr. ja echt Gr. MickeyMouse 😀

 

Reputatie 7

hi! alles is weer opgelost en ze lieten me zelfs 1 dag eerder douchen! maar alles gaat nu goed gelukkig! 😁

Reageer