Skip to main content

Hi, dus ik kom van een cultuur waar kinderen diciplineren met slaan normaal is. Mijn ouders hadden dat vroeger als kind ook mee gemaakt maar ze wonen nu al jaren in NL en ik ben hier geboren dus ik vind niet dat hun opvoed methode kan. Toen ik jonger was was ik gewoon bang voor mijn moeder maar nu heb ik veel ruzie met haar omdat ik het haar nogsteeds kwalijk neem van wat ze mij had aangedaan toen ik nog maar een klein kind was. Mijn ouders en ik kunnen wel oke gesprekken hebben maar het is bijna eke dag wel dat er een uitbarsting is van degraderende woorden als ik niet vroeg op sta of niet naar hun luister. Zevinden mij nu een raging puber om het zo maar te zeggen en zijn heel ouderwets. Ik denk dat heel veel van mijn lage zelf vertrouwen komt door hun woorden toen ik een kind was. Ik denk niet dat ik hun ooit ga vergeven voor hun acties. Is het normaal en oke om er zo over te denken? Het zijn inderdaad mijn ouders maar ik kan het gewoon niet voor me zien dat ik ze ooitniet meer ga kwalijk nemen voor acties.

Heee @Probleem xx

Natuurlijk is het niet gek dat jij hun zo aan ziet! en het is ook echt niet okee hoe zij jou behandelen. Want het betekent niet dat als hun zo zijn opgevoed , jij het ook maar moet meemaken. Ik zou zeggen probeer er eens over te praten met een vertrouwingspersoon, dat kan je tante, een mentor op school, een vriendin, het kan iedereen zijn! misschien kunnen jullie er over praten en er zo een beetje op een oplossing komen? Ik hoop dat je ouders ooit eens gewaarschuwd worden door bijv. misschien wel jeugdzorg! want het is echt niet oke x

Ik hoop dat alles okee is :) 

Groetjes!!

Reageer