Mijn ouder die me slaan en (overdreven) straffen geven

  • 1 November 2023
  • 4 reacties
  • 132 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo, ik ben 13. Mijn ouder slaan me… 

Bijv: Met platte hand of palm van hun hand op mijn gezicht,  heel hard op mijn lug/buik. Of met een houten stok. Ze doen dit bijv wanneer ik Arabisch thuis moet leren ik ik snap iet niet of vergeet iets. Ook als ik een cijfer onder de 7 heb.

Mijn ouder hebben ook mijn telefoon afgepakt, ook mijn laptop. Ik mag niet gamen, geen yt kijken, niks scociaals. Helemaal niks….

de reden: Omdat ik te land op mijn telefoon zit. Ik zag gemideld 1 uur op mijn telefoon per dag. maar van mijn ouder mocht ik maar 2 uur per week. Ik heb al 43 dagen geen telefoon en laptop meer. En ik mag mijn telefoon pas terug als ik het goed doe op school.(Ik mag 3 maanden lang niet ander de 7 halen.)

als ik onder de 7 haal gaan er 2 weken bij af. dus als ik nu een 6.5 haal, ben ik eigelijk maar 29 dagen bezig.

Mijn uder controleren ook alles wat ik doe, ze willen zelf cameras in huis plaatsen. als ik thuis kom moet ik mij tas legen voor hun neus en mag ik niet naar boven.

Ik mag ook iet meer in mij eigen kamer slapen…. alles wat ik doe moet waar mijn ouders bij zijn. Wat vinden jullie hiervan en wat moet ik doen om dit te verandere.!!!!


4 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @Safwan,

Je ouders doen echt niet normaal!

Slaan is huiselijk geweld,  altijd boven de 7 halen is ook niet reëel, 1 uur per dag op je telefoon is zeker niet veel, eerder weinig. Dat ze camera's in huis willen plaatsen is al helemaal niet gezond!

Je kan het tegen je mentor / vertrouwenspersoon zeggen of je kan bellen/chatten met de kindertelefoon.  

Groetjes, @Monkeyboy08

Reputatie 1
Badge

Hallo Monkeyboy08

Dankjewel voor jou reactie. Ik zal er zeker met iemand over praten, ben er nu mee bezig. Fijne dag

Grotjes, Safwan

Reputatie 4
Badge +2

mijn ouders slaan mijn ook maar als ik iets erg doen. Maar je ouders gaat echt te ver cijfer onder 7  krijg je platte of pakte je telefoon af niet normaal dit. Ik vind dat slaan mag als je iets erg heb gedaan voorbeeld IK ging een keer alle bloemen kapot knippen. Toen kreeg ik platte hand. dat is normaal want ik moet leren om niet meer te doen maar bij jou geval leert je niks.

 

 

Reputatie 3
Badge +1

mijn pa die heeft laatst mijn telefoon stuk gegooid en mijn camera is nu helemaal stuk en ik had laatst maar 15 min schermtijd mijn pa is echt knetter gek hij slaat mij ook en trek me ook heel vaak aan me oor ergens naar toe hij heeft me ook wel eens van de trap af gesleurd

Reageer