Skip to main content

mijn opa heeft ALS en wordt niet meer beter

• 26 januari 2025
  • 4 reacties
  • 85 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo allemaal,

mijn opa die heeft de spierziekte ALS en wordt niet meer beter, er is gezegd dat hij niet meer lang te leven heeft. Ik vindt dit heel moeilijk om te horen omdat ik de dood en alles dat daarbij hoort eng en spannend vindt. Hebben jullie tips?

4 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • 421 reacties
  • 26 januari 2025

Natuurlijk is de dood van iemand van wie je houdt eng. Ik hoop dat je opa geen pijn lijdt en niet bang is.  Sterkte aan jou en hem en de hele familie. Knuffel.

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Awh wat ontzettend verdrietig😞. Kun je hier met iemand over praten dat kan erg opluchten. Verder zou je meer tijd met je opa kunnen doorbrengen indien mogelijk.  Maar misschien helpt afleiding ook of bellen/ chatten met de kindertelefoon voor tips of iets anders. Veel sterkte de komende tijd!💖

Veel liefs en een knuffel 🤗 

xShqdow
Forum|alt.badge.img+12
  • Topper
  • 709 reacties
  • 26 januari 2025

Hey!

Verdrietig om te horen over je opa. Ik snap dat je je erg rot voelt en het is heel begrijpelijk om je zo te voelen. Het verliezen van een dierbare is nou eenmaal een moeilijk proces.

Ik wil je aanraden om over je gevoelens te praten. Dat kan met je opa zelf, of met vrienden en familie. Het hoeft niet per se over deze moeilijke onderwerpen te gaan, gewoon een gesprekje hebben kan al opluchten en je kan je daardoor al veel beter voelen.

Dan wil ik je nog meegeven dat het belangrijk is om je gevoelens toe te laten. Praat erover, schrijf een dagboek als je dat wilt. Naar mijn mening kan dat helpen om je gedachtes te ordenen en een beetje ruimte te creëren in je hoofd.

Als je niemand hebt in je omgeving, kun je altijd bij de kindertelefoon of een ander platform terecht. Hier werken mensen die ervaring hebben met dit soort zaken. Je kan ook een mentor op school of een andere volwassene in vertrouwen nemen over je gedachtes en zorgen.

Sterkte en liefs!

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • 2 reacties
  • 24 februari 2025

hey eva , ik weet ongeveer wel hoe je je voelt me , ik kreeg ook te horen dat me vader nog maar een paar maanden had te leven, door een spierziekten , vorige week, sterkte meid😘

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen