Skip to main content

Mijn nicht steelt mn zus

• April 26, 2025
  • 3 reacties
  • 229 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Oke hii,

duss ik heb een 24 jarige nicht waarmee ik vanaf het begin een soort van zus band mee heb. Maar daarnaast heb ik een 1 jaar oudere zus. Mn nicht noemen we eff leila en mn zus noemen we Gia. Leila komt vaak bij ons logeren wat ik eerst niet erg vond en alleen maar leuk. Ze is zo iemand die op alles een comment heeft en van aandacht houd. En die krijgt ze ook van jongens. Laatste tijd is ze heel de tijd met mn zus bezig. Ze lachen hard samen en ze praten non stop met elkaar. En dit is niet erg het is oke, totdat t te overdreven wordt. Mn nicht sluit me lett buiten en maakt me alleen maar belachelijk. Gia probeert me nog in hun gesprekken te betrekken omdat ze t merkt. Normaal keken we met zn drieën een show en nu hebben ze zonder mij verder gekeken en zijn ze al klaar met t hele seizoen. Dit heb ik laten gaan totdat gisteren ik thuis kwam en ze zag voor de tv de show afkijken die Leila zei dat ze nie verder wou kijken omdat ze t nie leuk vond. Wanneer ze praten en ik iets toevoeg zegt Leila gelijk “ehm wie praat tegen jou” en ze zegt t lachend als grap mr ik irriteer me eraan. Of als ze plannen maken en ik zeg “oh ja leuk” zegt ze “ehm wie heeft jou uitgenodigd” en iedereen ziet dit als n grap mr nu is dit de soort reacties die ik krijg op ALLES wat ik zeg. Laats waren we op vakantie met de familie en dus ook Leila. ELKE en ik zeg ELKE jongen of man die we tegen kwamen ging ze mee flirtten. En heel de vakantie heeft ze alleen maar met mij gesproken toen mn zus dat ook deed. Verder alleen maar bezig geweest met Gia. Zelf alle taxi ritten van uren lang nix gezegd. Ik ging maar gewoon muziek luisteren. Ik bedoel ik wordt hier gwn pissig van.ook als ik mn kamer verander of als ik make up zet of iets nieuws heb gehaald zoals kleding. ALTIJD krijg ik weer zo n irritante ‘grappige’ comment erop

3 reacties

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • May 3, 2025

Ik ken je situatie niet en ik wil niet over je oordelen.

Maar mag ik misschien een onverwacht antwoord geven? Kan het zijn dat je zelf ook erg makkelijk prikkelbaar bent? Ik stel me namelijk ook de vraag of het echt heel belangrijk is wat zij van jou vindt. Het kan zo zijn dat je familie omgaat met mensen die jij iets minder mag of wederzijds. Maar dat hoeft ook niet automatisch te betekenen dat je van je stuk gebracht wordt.

Je zegt in je verhaal dat je zus het op zich best wel voor je op te nemen, door jou te betrekken bij de conversatie nadat je werd buitengesloten door je nicht, dus je eigen bloed kiest jouw kant. Dat is een goed teken toch dat betekent dat de relatie tussen jij en je zus sterker is dan die tussen de nicht en je zus, althans dat kan een conclusie zijn. Ik zie gewoon dat je nicht nogal een stijl heeft die niet zo lekker klikt bij jou.

Neem gewoon wat afstand van haar is dat misschien de oplossing? De verhouding tussen jou en je zus is wel goed zo begrijp ik uit je verhaal dat lijkt me het belangrijkste?

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • May 3, 2025

Hiii dank je voor je reactie.

sowieso heb ik dnek ik dit geplaatst toen het bij mij echt hoog bij mn irritatie grens was. Of ik peikkelbaar ben weet ik niet. Wle weet ik dat ik in het begin dit altijd maar liet gaan en het maar negeerde maar toen ik besefte dat dit elke x opnieuw gebeurd ging mn irritatie al stijgen ja. Want toen verwachte ik al haar kleine comments. Het is niet dat het mij uitmaakt wat ze over mij denkt. Want anders was ik gestopt met die dingen doen of nieuwe dingen proberen omdat ik anders weer een reactie van haar kreeg. Ik doe nogsteeds wat ik wil doen ookal weet ik dat ik zulke reacties krijg. Het is gewoon dat ik dat niet zelf bij iemand anders zou doen en dat dus niet fijn vindt dat zij het nu bij mij doet. 

ik denk dat haar stijl, wat je zegt, niet echt matched met die van mij. En dat heb ik ook geaccepteerd. Het is maar zo. Ik probeer mezelf ook niet meer erbij te betrekken kwa gesprekken die ze heeft met mn zus. Ik laat het maar zitten

dankjeeeee

• May 16, 2025

Ik wilde antwoord geven maar zag Dat Vera al goed antw had gegeven en je er zelf ook al anders in staat.

Goed zo! Hopelijk kom je we uit