mijn neefje bloot


Badge

Ik ging gisteren logeren bij mijn tante en neefje Meestal zijn we dan aan het spelen, trampoline springen of vadertje en moedertje. Altijd heel gezellig. Maar laatst kwam mijn neefje 10 jr naar me toe omdat ie in zijn broek geplast had en hij had zijn broek en onderbroek al uit dus hij stond in zijn blote kontje en hij hield zijn handen voor zijn piemeltje. Dus ik hielp hem even met die natte broek want zijn moeder was er niet, maar af en toe kon ik zijn piemeltje wel zien, omdat ie zo druk was. Soms als hij in bad gaat moet ik even iets pakken voor hem dus dan zie ik hem ook in zijn blootje. Is dit erg ofzo?


12 reacties

Hoi

 

Het is op zich niet ongewoon om een kind in zijn blootje te zien. Voor jou is dit misschien wat onwennig omdat je niet gewend bent dit neefje bloot te zien, maar in principe is er niets mis mee. Ik vermoed ook niet dat je neefje het naakt zijn als iets seksueel zag; in zijn tienjarige ogen is dit vast iets heel onschuldigs. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 5
Badge +5

Waarom zou dat erg zijn denk je?

Badge

Nou ik dacht misschien erg omdat het een beetje raar is om hem bloot te zien en ik ben een meisje, snap je

Als meisje is het misschien wat aparter om een jongen naakt te zien, maar bij een jong familielid zou ik me hier niet al te veel zorgen in maken. Kinderen kleden zich nu eenmaal weleens om in het bijzijn van anderen.

 

Gr. Kenshin

Badge

Ik vind het ook niet erg maar ik zag natuurlijk wel even alles, ook daar beneden, maar dat is verder ook normaal.

Ach ja, kan gebeuren. Zolang je neefje het niet erg vond dat je dat zag, hoef je er volgens mij niet mee in te zitten. Gun hem de privacy die hij wenst, maar weet ook dat kinderen soms nog niet zo met privacy bezig zijn, bijvoorbeeld met omkleden in het bijzijn van familieleden. 

 

Gr. Kenshin

Badge

Ik vind het ook prima hoor, ik ga er ook niet met hem over hebben, ik heb net nog op hem gepast, zijn moeder werkt vaak. We zijn naar een meertje geweest om te zwemmen. Daar kleden hij zich gewoon zo om, zonder iets ervoor ofzo. Ik heb hem maar in vertrouwen genomen en hem gevraagd of hij een handdoekje ervoor wilde houden toen ik me omkleedde.

Gezellig, zo zwemmen. En tuurlijk, je snel even omkleden waar niemand staat te kijken kan gewoon. Daarbij speelt nog mee dat deze jongen (vermoedelijk) nog niet in de puberteit zit; dan is omkleden net nog wat eenvoudiger. 

 

Handig dat hij even een handdoekje voor je voorhield. Was hij soms een beetje nieuwsgierig, toen jij je omkleedde? Dat kan namelijk; dat hij het wat spannend vond. Wie weet heeft hij nog nooit een meisje zich zien omkleden, buiten misschien zijn moeder. 

 

Gr. Kenshin

Badge

Ik zag één keer dat ie wel een beetje achter het handdoekje keek, maar dat is verder niet erg. Ik bedoel ik ben ook gewoon zoals ieder ander meisje. 

Naar mijn gevoel zal jij er wel voor zorgen dat alles gewoon gezond en respectvol blijft tussen jullie twee. Respecteer elkaars grenzen en blijf van elkaars lichaam af (jullie zijn tenslotte familie met best een leeftijdsverschil). Dat klinkt misschien hard geformuleerd, maar op dit forum zie ik wel vaker dingen voorbij komen over tieners die experimenteerden met hun jongere familieleden. Da’s namelijk niet gezond, en ik zou niet willen dat dat bij jullie gebeurt. 

 

Gr. Kenshin

Badge

O, dat is echt niet aan de orde, we gingen gewoon zwemmen. Hij is daar echt niet mee bezig.

 

Ok, prima. Ik was misschien iets te extreem in wat ik zei, maar ik wil jullie graag behoeden voor vervelende situaties. Vandaar. Goed dat jullie gewoon leuk gaan zwemmen zijn :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Reageer