Vraag

Mijn moeders gezondheid gaat achteruit

  • 2 August 2018
  • 8 reacties
  • 318 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Mama's gezond hijd gaat geestelijk en verziek achter uit

Ik heb in een eerder topic vertelt dat doctoren dachten dat ze dement zou zijn is niet zo. Maar haar geheugen gaat achter uit. Als mijn stief pa bvb ff een uurtje gaaf fiets vraagt ze 4 keer of zo waar hij is. Vandaag nog ik heb tijdens het ontbijt er na tijdens de lunch en tijdens het avond eten vertelt dat ik op vrijdag woord op gehaald door papa. Dan vraagt ze na het eten ja wanneer ga je naar je vader. Dan leg ik het nog een keer uit. Savonds vlak voor ik naar bed ging vroeg ik wanneer me broer kwam. Woord ze boos op mij dat ik niet vertelt heb wanneer ik naar me pa ga. Ik kan toch het niet blijven herhalen op de ze manier.

Oké veziek gaat ze ook achter uit.
Bvb als je je arm om hoog doet kan je hem helemaal naar boven strekken. Zij niet komt niet hoger dan borst hoogte.
Ze kan achter elkaar 5 minuten wandelen dan moet ze uit rusten. Ze gaat overdag 1 tot 3 keer extra slapen. Ze slaapt van savonds 12 tot ochtend 10. Dan gaat ze ontbijten gaat ze rond 11 uur weer der nest in gat ze er weer uit rond 3 uur. Dan ligt ze in de tuin te slapen van 3 tot 6. Dan gaan we eten. Soms gaat ze dan daarna weer naar der bed en soms niet.
 
Ik maak me echt zorgen

Oohja als je iets vraagt kan het zijn dat je 3 minuten moet wachten tot ze de vraag verwerkt heeft. Dan moet ze er nog over na denken.

Ik woord er soms zo gefrustreerd door...

Je hoeft niet te reageren maar ik wouw dit heel ff kwijt. Me hoofd loopt anders over

8 reacties

Haai,

Wat erg voor je 😮. Ik ben geen arts, maar dit lijkt wel op dementie. Ik begrijp ook dat je mama een slecht ritme heeft. Dit kan te maken hebben dat je mama alles niet meer onder controle kan hebben.

Wat hebben de doctoren verder gedaan? Is het handig als je moeder naar de huisarts gaat? Misschien kan je een keer tegen haar zeggen dat je veel zorgen om haar maakt.

Is er geen volwassene in je omgeving waarmee je dit verhaal kan delen? Misschien kan hij/zij je verder helpen.

Gr,
FLB

Toegevoegd na 2 minuten:
Trouwens: goed dat je hier je verhaal deelt, ook al is het om even op te luchten. We zijn hier immers om naar elkaar te luisteren (en zo nodig elkaar hulp te bieden).
Hoi

Wat vervelend dat het niet goed gaat met je moeder. Ik begrijp dat het soms frustrerend kan zijn.

Artsen dachten eerst dat je moeder dementie had, maar dit bleek niet zo te zijn. Krijgt ze verdere onderzoeken? Het lijkt me aangewezen dat ze verder onderzocht wordt, aangezien de huidige situatie voor niemand fijn is.

Artsen kunnen niet alleen je moeder helpen, maar ook de mensen om haar heen. Ze kunnen je adviseren hoe je met deze lastige situatie om kan gaan.

Heb je hulp en steun van vrienden en familie?

Groetjes
x
Ik herken het wel mijn moeder heeft erge migrene en ze moet daarvoor heele heftige medicijnen gebruiken. Als ze die gebruikt is ze ook vergeetachtig enzo maar meestal als ze een aanval heeft moet ze gewoon op bed ligen wachten for het over gaat. (nu heb ik ook gene vader meer dus dat is soms wel lastig)

Over dat herhaalden enzo ja dat moet je denk ik een beetje zien als mijn moeder snapt het niet en dat is natuurlijk voor haar ook niet fijn en dan word ze een beetje geïrriteerd wat begrijpelijk is denk ik maar zie het als iets waar ze niet zo vele aan kan doen en ze bedoelt het zeker niet zo als het er uit komt

Probeer op YouTube ofzo filmpjes te kijken van mensen die vroeg dementie kregen (ja je moeder heeft het niet maar het komt denk ik aardig overeen) zou zag ik een keer een verhaal over iemand zijn vader hat heel vroeg dementie gekregen en vertelde op het gegevemoment praate ik niet meer met mijn vader maar met iemand in het lichaam van mijn vader en dat is natuurlijk heel erg maar ik bedoel maar neem het je moeder niet alte eel kwalijk zij wil dit ook echt niet en kan er niks aan doen ❤️ ik hoop dat je moeder nog iets van beter kan worden en jij ook mentaal wand dit is natuurlijk heel zwaar voor jou en bespreek dit zeker met je vader en bv opa of oma ❤️❤️❤️

Vele suc6❤️
Hoi flb

Het is met hersenvocht of zo iets uit gezocht of ze dementie had dus het is echt zk dat ze dat niet heeft.

Ik snap dat je denkt dat ze een slecht ritme heeft maar ze met van de dokter zoveel rusten omdat ze reuma heeft en elke dag migrene. Daar door moet ze zoveel slapen

Nee er is echt niemand waar ik mee over kan praten.


Hoi 100divergent11

Ze krijgt geen vedere onderzoeken. Ze zeggem dat ze een onbekende aandoening heeft.



Hoi mijnigezien

Ik neem me moeder het zeker niet kwalijk ze kan er niks aan doen.
Zet hebben gezegd dat het niet better kan worden. Met mijn vader wil ik alleen leuke dingen bespreken. Mijn oma is ziek dus daar kan ik het niet aan vertellen
Goed dat ze zeker weten dat het geen dementie is. Een onbekende aandoening? Dat is lastig. Is het een optie naar een andere arts te gaan voor een second opinion? De medische wereld is zo uitgebreid, dat het kan dat een arts een bepaalde aandoening, misschien net de aandoening die je moeder heeft, niet kent. Een andere arts, eventueel in een ander ziekenhuis, kan misschien een diagnose stellen. Het is de moeite waard om uit te zoeken wat je moeder kan hebben. Echt. Denk je dat je je moeder kan overtuigen om een andere arts op te zoeken?
Wat jammer dat je daar niet goed over kan praten met je vader wat ik wel snap wand je wil ook gewoon leuke dingen doen enzo

Wat vervelend dat je oma ook ziek is zoveel tegelijk veel beterschap voor je oma en alsnog moeder ze zeggen dat ze niet beeter word maar als ze iets onbekend heeft weeten ze dat dus niet zeker❤️

Heb je vrienden waar mee je kan praten of op school een leeraar die je vertrouwt?

Suc6❤️
Hoi 100divergent11

Ze is al naar 4 verschillende ziekenhuizen geweest elk ziekenhuis zeggen dat ze haar niet kunnen helpen. Ze zouden het willen maar het kan gewoon niet gevonden worden waar het is.

Mijnigezien
De artsen hadden gezegd dat het echt minder dan 10% kans is dat ze nog voor uit gaat. Sinds dat we hier mee bezig zijn met onderzoeken gaat het alleen nog maar slechter

Ja ik heb een leraar op school gehad die ik vertrouwde maar mijn mentor heeft gezegd dat ik niet meer met haar mag praten over die dingen. Omdat ik moeilijk vertrouwen in mensen heb. Ik vind eigenlijk dat ze ongelijk heeft. Maar ze vind dat ik elk jaar iemand anders moet leren vertrouwen. Duurt zoon half jaar of langer tot ik met iemand durf te praten over privé dingen


Oohja Ik vind het super lief dat jullie me willen helpen
???
Je moeder is al naar verschillende ziekenhuizen geweest. Er is minder dan tien procent kans dat er vooruitgang komt. Die tien procent is er, dus misschien gaat ze er nog op vooruit, dat weet je nooit.

Is er jullie in het ziekenhuis hulp of begeleiding aangeboden?

Wat vreemd dat je mentor zei dat je niet meer met die persoon die je vertrouwde mocht praten. Ze wil vast bereiken dat jij "makkelijker" wordt in mensen vertrouwen, door elk jaar iemand anders te vertrouwen, maar in mijn ogen is één vertrouwenspersoon waar je je echt goed bij voelt veel meer waard.

Kan je nog praten met die leraar op school? Wat zegt hij over het standpunt van je mentor?

Reageer