Vraag

Mijn moeder wil dat ik gaatjes neem in mijn oren

  • 5 April 2021
  • 4 reacties
  • 89 Bekeken

Badge

Hoi, mijn moeder zit bijna elke avond te zeuren dat ze gaatjes bij mij had moeten zetten toen ik nog een baby was omdat ik het zelf niet wil. Nu heeft ze een afspraak gemaakt voor mijn zusje maar ik ben bang dat ze mij ook mee wil nemen naar die afspraak.

Wat kan ik doen?

Hoe snel groeit een netgezet gaatje weer dicht als ik hem er meteen uithaal?

En gaat mijn gaatje bloeden/ontsteken als ik mn oorbel eruit haal ongeveer 1 uur na het zetten? Want ik ben van plan om mn oorbel eruit te halen en niet te vertellen aan mijn moeder. Kan iemand helpen?


4 reacties

Hoi,

Als je een net gezet gaatje hebt, zal dat wel snel weer dichtgroeien. Hoelang dat precies zal zijn, is niet aan te geven.

De kans op een ontsteking/bloeding is wel aanwezig, als je de oorbellen er direct weer uit haalt. Wees voorzichtig met wat je doet. Vraag desnoods advies aan degene die de oorbellen schiet.

Je kunt beter van tevoren duidelijk met je moeder afspreken dat het ging om een afspraak voor je zusje en dat jij geen oorbellen wilt en ze er anders weer uit haalt.

Groetjes,

Simply Me

Reputatie 6
Badge +7

Ik vind dit héél raar.  

Als het nu gaat om een medische behandeling, dan mag jouw moeder bepalen dat je behandeld wordt, medicijnen krijgt, geopereerd wordt, wat er maar nodig is.

Maar voor de rest is jouw lichaam 100% van jou. Jij bepaalt wie er aan zit en wie er gaatjes in maakt.  

Oefen eens ‘ik wil het niet’ voor de spiegel.  Dat kan goed helpen als je bij de gaatjesmaker bent.

Maak duidelijk dat het niet is omdat je er bang voor bent maar dat je het gewoon NIET wilt.
Als het goed is gaat die dan niet doorduwen.

 

Badge

Volgensmij als je een gaatje meteen dicht laat groeien groeit ie ook wel dicht, en je moeder heeft geen recht om bij jou gaatjes te laten zetten als je het niet wilt..

Reputatie 6
Badge +12

Je moeder kan dat toch niet beslissen?

Reageer