Mijn moeder wenst me de dood toe.

  • 4 November 2015
  • 4 reacties
  • 2031 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Nieuw op het forum, maar ik moet dit ergens kwijt.

Even voorstellen, ik ben 16 jaar, doe VMBO, 3e klas. Sta er niet zo stabiel in het leven voor.

Nou heb ik de vreselijkste moeder. Sinds vanaf weet ik wanneer, heeft me hele leven geslagen, met (grote) voorwerpen, tot de hand. Endan ook geen tikje, gewoon volop. Ook bedreigde ze me op mijn zesde en ouder, met messen. Ze pakte altijd een mes en bedreigde me ermee te snijden of steken. Ook roept ze me al heel lang na, als ze boos is (zelfs om de kleinste dingen); "Was je maar dood - als je dood wil ga dan dood - waarom ga je het huis niet uit en ga erna dan gelijk dood". Nee, dit is niet eens in de tijd. Dit hoor ik regelmatig. 

Zit er een vlekje op het aanrecht? - Ga maar dood. - Mijn moeder

Inmiddels is het al zover gekomen dat ik eigenlijk niet meer van mijn moeder hou. Ik weet dat iedereen een speciale band heeft met zijn ouders. Ik niet.
Kort geleden heeft ze de grens bereikt door met schoolboeken volop mijn gezicht te gooien. Vanaf dat punt was ik er klaar mee.
Ik haat je, en het zal mengeen barst uitmaken wat je overkomt, al word je geraakt door een auto. Blijf maar liggen.
Ik hou niet van je, ik geef niks om je. Jij hebt dit gevoel gevormd door mij te slaan met halve knuppels, te bedreigen met messen, de dood toewensen, van alles naar me gooien, zelfs glas(!).

Ik kan nu overkomen als de vreselijkste persoon ooit, maar geloof me dat ben ik niet. Ik ben gewoon compleet normaal tegen iedereen, behalve mijn moeder.
Ik gedraag me alsof er niets aan de hand is in het bijzijn van haar, maar van binnen is dit echt wat ik over jou denk. 
Ales wat je tegen mij hebt verricht, vergeet ik nooit.

Ik vraag hier niet om hulp, alleen om reacties. Ik hou dit met gemak 2 jaar uit. Geen zorgen, ik red me wel.

Mijn vraag is, is dit normaal?
Is het normaal dat ik dit denk over mijn moeder, ookal doet ze deze dingen?
Is dit iets vergeleken met jouw moeder wanner ze boos is?

4 reacties

Hey!

Ik zal meteen een antwoord geven op je vraag: "is dit normaal?"
Nee. Dit is totaal niet normaal. Het is op zich ook wel heel erg begrijpelijk dat jij jou moeder niet meer aardig gaat vinden/haten
En nee. Dit is niks vergeleken met mijn moeder wanneer zij boos is.
Maar dit is geen normale situatie waarin jij je bevindt!
Een moeder hoort haar kind niet te bedreigen!
Onthoud, dat je ook naar je vertrouwenspersonen kan gaan ( klasgenoten,docenten,chat van de kindertelefoon, etc etc).

Take care!

Bananapeel
Heyy,

Ik snap dat je niet meer van haar houdt. Dat is logisch. Maar weet je zeker dat je dit nog twee jaar uithoudt? Hou je het dan over een jaar nog maar een jaar vol? Wat gaat er dan veranderen?

Voor wat ze doet, heeft ze een reden. Voor jou (en voor mij) onbegrijpelijk, maar ze heeft er waarschijnlijk wel een. Je kan je moeder met iemand laten praten (hoe weet ik ook niet), want ze heeft echt hulp nodig. Dit is zeker niet normaal.

Liefs,
@bananapeel @Durf well hello there, nou het is inmiddels 3 jaar later. Update!

Er is een hele storm aan drama geweest met Kinderbescherming & Bureau HALT (ergens in 2016..) enz enz. want ik zag geen uitweg meer, en was geestelijk eigenlijk gesloopt als goed. Maar intussen is er zo veel gebeurd..

ik herinner me nog goed dat ik dit schreef en meende elk woord destijds, maar ik mag van geluk spreken dat de tijden zijn veranderd. Kortgezegd mijn moeder is veranderd van een alles-eisend mens naar een zeer kalm persoon, en heeft het slaan & schelden laten vallen met eigenlijk alles wat onder mishandeling viel (al ~2 jaar! Met meer jaren tegemoet)

ik heb helaas nooit meer ingelogd na deze post, maar toch bedankt voor de reacties bananapeel & Durf! 🙂
Hoi

Wat heftig hoe het er thuis aan toeging. Heel fijn dat je in je update aangeeft dat het intussen beter gaat.Goed dat jullie de nodige hulp hebben gekregen, en dat die hulp een positief effect heeft gehad. Ik hoop dat het verder goed met je gaat :)

Groetjes
Kenshin

Reageer