Vraag

Mijn moeder vertrouwt me niet meer

  • 29 August 2018
  • 2 reacties
  • 204 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik heb hulp nodig!
Ik ben 13 jaar en ik lieg veel te veel. Ik weet niet waarom het gebeurt gewoon automatisch het probleem is dus dat ik lieg tegen mijn familie en ook tegen mijn moeder. Hierdoor gelooft niemand mij meer. Ik zal vertellen wat de druppel was: ik en mijn vriendin gingen op de fiets naar amsterdam maar ik moest trainen om half 7 dus ik moest 6 uur thuis zijn. Maar het regende heel erg hard en we moesten nog terugfietsen dus ik was een half uur te laat. Mijn moeder was heel erg boos omdat ik niey eens naar amsterdam mocht. Ze vroeg waar ik van daan kwam omdat ik al op whatsapp had gesegd dat ik naar amsterdam was geweest maar dat ik 2 min van mn vriendins huis was. Maar ik loog want we waren nog steeds in amsterdam. Dus ze vroeg waar ik vandaan kwam en hoezo ik te laat was dus ik heb 3 x gelogen en nu hebben we een hele grote ruzie wat nu?
(Sorry als het vaag is)
Groet angela

2 reacties

Hey!

Ja je hebt gelijk het is wel wat vaag..
Maar je zegt dat je nu een conflict hebt met je moeder maar dat heeft iedereen wel is.
Je moeder is nu boos maar ze wordt niet heel boos als dit de eerste keer was.
Maar wat ik wil zeggen is je moet je proberen te beheersen want als je blijft liegen kom je nergens!
En ga naar je moeder en geef haar een gemeende excuus en zeg dat je dit nooit meer zal doen?!
WANT ALS JE EERLIJK BENT KOM JE HET VERST! Niet alleen nu maar ook in de toekomst dus probeer je te beheersen dat is mij advies.

Gr. Sayittomy
Hey S.Angela

Je liegt wel eens, waardoor mensen het moeilijk vinden je te vertrouwen. Best lastig dat het liegen spontaan lijkt te gebeuren.

Ruzies met je moeder kunnen gebeuren. Het lijkt me een goed plan je te excuseren voor het liegen. Je kan het goede voornemen nemen om je best te doen om te minderen met liegen.

Als je merkt dat je liegt, is het goed om dat meteen aan te geven. Als mensen rond je begrijpen dat het liegen spontaan gebeurt, maar je jezelf corrigeert, en dan de waarheid zegt, kunnen ze je beter vertrouwen.

Groetjes
Kenshin

Reageer