Skip to main content

hallo allemaal!

Ik heb dus een vraag, is het normaal als je moeder zo boos wordt af en toe, ongeveer eens in de 3 maand, dat ze je slaat? het laat geen littekens achter, maar het doet wel pijn,fysiek en emotioneel. ze doet dit al m'n hele leven en mijn drie broers en zussen worden niet geslagen. ik merk dat ik hierdoor na al die jaren een boosheid tegen haar heb ontwikkeld, die diep zit gegrond en waardoor ik soms niet heel aardig tegen m'n moeder ben. maar dat kan ook door de pubertijd komen. ik weet niet hoe het er bij andere mensen aan toe gaat, maar op het internet las ik dat sommige ouders een 'corrigerende tik' vinden kunnen. als ik heel eerlijk ben vind ik dat onzin en gewoon een excuus voor het feit dat ze hun woede niet genoeg onder controle hebben. m'n moeder heeft in haar hele leven tegen mij maar twee keer sorry gezet, en ik waardeer die keren erg want ik snap dat dat heel moeilijk kan zijn. maar ik kan haar op een of andere manier niet vergeven. ik vind dat heel moeilijk want ik weet dat ze het gewoon nog een keer zou doen. maar ze houdt ontzettend van mij ( niet zoveel als van mijn andere broers en zussen das wel duidelijk maar wat kun je d'r aan doen)dus ik voel me soms ook een beetje schuldig dat ik tegen haar schreeuw nadat ze mij slaat want het is niet zo dat ze niet van me houdt. maar aan de andere kant maakt ze me wel belachelijk als ik begin te huilen nadat ze me slaat. mijn kleine zusje staat er soms bij en schreeuwt stop maar m'n moeder zegt dat ze weg moet gaan omdat het niet om haar gaat. maar je moet niet denken dat het heel erg is want ze houden wel van mij. het is gewoon slaan niet in elkaar slaan of beuken ofzo of trappen. ik weet niet zo goed wat ik moet doen. moet ik het aan mijn beste vriend vertellen? of valt het allemaal wel mee. vroeger wist ik niet beter en zei mijn moeder altijd dat ik nooit hier iets ove rmocht vertellen omdat dat niet hoorde. dus als ik met rode ogen, van huilen niet van slaan ofzo, naar school kwam zei ik altijd dat ik was gevallen. ze zei ook altijd dat als ik de kindertelefoon zou bellen, dat er dan mensen naar mij toe zouden komen om m'n moeder bij me weg te halen,omdat ik overdrijfde. stel ik me dan echt aan of zit er iets niet goed? 

ook wel handig om te weten, ze slaat me gewoon op m'n rug of schouder of iets in die trend niet echt kwetsbare plekken.

soms als m'n moeder binnenkomt, duik ik onbewust als reflex in elkaar. 

dankjewel voor de antwoorden alvast :) 

​​​​​

Hey,

Nee het is niet normaal als je ouders je slaan (in dit geval alleen je moeder). Als je denkt dat je moeder van je houd zou ze het waarschijnlijk we snappen als je met haar gaat praten. Helpt dit nog steeds niet dan zou je naar een vertrouwenspersoon kunnen of een docent waarmee je goed over weg kan. 

Slaan=Mishandeling!

Veel succes!

Gr. Aphrodite

Hey,

Nee het is niet normaal als je ouders je slaan (in dit geval alleen je moeder). Als je denkt dat je moeder van je houd zou ze het waarschijnlijk we snappen als je met haar gaat praten. Helpt dit nog steeds niet dan zou je naar een vertrouwenspersoon kunnen of een docent waarmee je goed over weg kan. 

Slaan=Mishandeling!

Veel succes!

Gr. Aphrodite

hoi! bedankt voor je reactie! mijn moeder is niet heel goed in communiceren, het gaat vaak heel onredelijk, maar een vertrouwenspersoon kan een goed idee zijn! dankjewel!

Hey,

Slaan=Mishandeling!

Veel succes!

Gr. Aphrodite

hoi! bedankt voor je reactie! mijn moeder is niet heel goed in communiceren, het gaat vaak heel onredelijk, maar een vertrouwenspersoon kan een goed idee zijn! dankjewel!

Geen probleem! Blij dat ik kon helpen!

Reageer