Hey, ik ben een meisje van 16 jaar. Mijn ouders zijn gescheiden en ik woon de ene helft van de week bij m'n moeder en de andere bij m'n vader. Ook heb ik een zusje van 12.
Mijn moeder was ongeveer een jaar geleden (misschien wel langer) gediagnosticeerd met en zware depressie. Hierdoor heeft ze echt nergens meer energie voor. Het enige wat ze doet is slapen, roken achter de tv, werken en zo gaat de de hele week. Als ik bij m'n moeder thuis ben is het altijd een bende. Tis zo erg dat ik niet eens een beker kan pakken om te drinken. Of een schoon bord uit de kast te pakken om een broodje te smeren. De badkamer is ook goor. Ik en mijn zusje hebben hier allebei last van. Maar ik weet niet wat ik moet doen. Ik heb ASS, autistisch spectrum stoornis. Of asperger hoe je het wilt noemen. Ik ben daardoor slecht in een routine houden en ben net zo als mijn moeder slecht in het huis schoon houden. Ik heb daar een zetje voor nodig maar die geeft ze niet. En ook is het eigenlijk niet mijn verantwoordelijkheid om de boel in huis te regelen. Maar ik ben bang dat als dit nog langer door gaat, ik en m'n zusje niet meer bij mijn moeder mogen wonen.. Ik wil gewoon dat het anders gaat.