Vraag

mijn moeder is zwanger

  • 10 May 2020
  • 2 reacties
  • 361 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi ik ben een meisje van 14 jaar en mijn moeder is al 20 weken zwanger. Ik wil echt al heeel lang een broertje of zusje maar nu mijn moeder zwanger is vind ik het niet leuk. We zijn altijd met zn drietjes geweest(ik,mama,papa) en nu komt er een baby bij. Ik ben bang dat mijn ouders me soortvan zullen vergeten. 
mijn vader werd vroeger altijd geslagen en mishandeld thuis, hierdoor is hij soms niet echt goed in vader zijn. Hij kleineert me maar ik weet dat het daardoor komt. Dit klinkt misschien heel egoïstisch maar ik ben bang dat hij straks mijn broertje of zusje helemaal de wereld in gaat prijzen omdat hij het deze keer wel goed wil doen.

ook vind ik het leeftijdsverschil echt enorm. Ik denk namelijk dat ik een ‘foutje’ was aangezien mijn moeder 19 was toen ze me kreeg. En nu heb ik het gevoel dat ze de baby die nu in haar buik zit wel écht wil.

hebben jullie tips hoe ik me beter kan voelen of er over kan praten.


2 reacties

Hoi ik ben een meisje van 14 jaar en mijn moeder is al 20 weken zwanger. Ik wil echt al heeel lang een broertje of zusje maar nu mijn moeder zwanger is vind ik het niet leuk. We zijn altijd met zn drietjes geweest(ik,mama,papa) en nu komt er een baby bij. Ik ben bang dat mijn ouders me soortvan zullen vergeten. 
mijn vader werd vroeger altijd geslagen en mishandeld thuis, hierdoor is hij soms niet echt goed in vader zijn. Hij kleineert me maar ik weet dat het daardoor komt. Dit klinkt misschien heel egoïstisch maar ik ben bang dat hij straks mijn broertje of zusje helemaal de wereld in gaat prijzen omdat hij het deze keer wel goed wil doen.

ook vind ik het leeftijdsverschil echt enorm. Ik denk namelijk dat ik een ‘foutje’ was aangezien mijn moeder 19 was toen ze me kreeg. En nu heb ik het gevoel dat ze de baby die nu in haar buik zit wel écht wil.

hebben jullie tips hoe ik me beter kan voelen of er over kan praten.

 

Beste @Anoniem123 je ouders zullen je echt niet vergeten.

Je schreef.*mijn vader werd vroeger altijd geslagen en mishandeld thuis, hierdoor is hij soms niet echt goed in vader zijn. Hij kleineert me maar ik weet dat het daardoor komt.* het is goed dat je weet waardoor het komt, het is ook niet niks als je vader vroeger werd mishandeld, denk wel dat ieders vader of moeder hun kind wel is kleineerd zonder het doortehebben.

 je schreef*ook vind ik het leeftijdsverschil echt enorm. Ik denk namelijk dat ik een ‘foutje’ was aangezien mijn moeder 19 was toen ze me kreeg. En nu heb ik het gevoel dat ze de baby die nu in haar buik zit wel écht wil.*

niks is een foutje , als dat zo was dan was het wel anders gelopen denk ik. . Het kan dat ze de baby wil maar denk dat iedere moeder die nog een kind wil hebben dat heeft.maar ze vergeet je echt niet denk ik. Inderdaad het leeftijdsverschil is wel groot maar een vriend van me * van de middelbare school uit de 1e) die was toen 13 hij is nu 15 die was ook een groot leeftijd verschil hij heeft namelijk 2 broers waarvan de ene 35 en de ander 36 is dus denk dat leeftijdsverschil niet echt uitmaakt.  (Hij komt zelf wel van Turkse komaf denk dat het hun cultuur is ofzo , heb ik niks op tegen) daar is het leeftijd verschil ook groot duss denk dat dat niet echt erg is. Ik ben zelf een jongen van 15 en enige kind,  maar soms zou ik ook wel is een broertje of zusje willen hebben, omaar ouders vaak nooit thuis zijn. Ik eet ook vaak alleen kook zelf want ouders werken veel enz. Als ik mijn ouders echt zie is het of in de avonden laat of in het weekend. Als ik een gok zak doen denk ik dat ik mijn ouders ongeveer 6 -10 uur per week zie met slapen niet meegeteld. 

 

tips heb ik niet echt.  Ja gewoon accepteren en gewoon je ouders helpen . En als je dingen moeilijk vind tegen hun of iemand anders zeggen , of op dit forum zetten. Dat helpt sommige mensen ook

Hopelijk helpt dit Groetjes Gebruikerc 

Beste Anoniem123,

Of je nu op de planning stond of niet: Je ouders houden van je, dat is gewoon zo door de natuur. Een broertje of zusje zal dat echt niet veranderen.

Erik_K

Reageer