Mijn moeder is overleden.

  • 26 October 2023
  • 18 reacties
  • 287 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Hey, rode vogel(12) weer hier.

 

Ik moet dit gewoon ff ergens opschrijven.

 

2 weken geleden, maandag ochtend rond 6 uur kreeg mijn moeder last van haar borst.

niet eens een paar minuten later zit ze braken in de wc, en zegt dat ik mn zus wakker moet maken. oke, kan ik. 

later kreeg ik te horen dat ze een hartinfarct had.

Ik kreeg de optie om naar haar toe te gaan, of thuis te blijven.

Ik koos om thuis te blijven, want ik had gehoord dat ze wel moe was, en ik dacht dat ze er morgen beter uit zou zien, dan heb ik meer hope.

 

volgende dag, het is dinsdag, en ik moet naar de ortho om mijn beugel in te plaatsen.

Ik had tijdens het wachten door dat ik mijn passer voor school vergat. mijn oom was mee dus hij zei dat we gewoon een nieuwe konden kopen. oke, prima.

De ortho was klaar en toen zei mijn oom dat we toch wel terug naar huis gaan om mn passer te halen.

Toen ik thuis was kreeg ik het nieuws te horen dat mijn moeder dus een bloeding in haar hersenen had.

 

.

.

.

het eerste wat ik wou is haar zien, ik wist niet precies waarom, maar iedereen was er oke mee.

 

We kwamen bij het ziekenhuis en toen kwam ik en mn zus eerst in de kamer.

We gingen eigenlijk allebei gelijk huilen, en mn moeder werd daardoor wakker.

ze vroeg ‘’waarom huil je schat? :( ‘’ tegen me, ik zei dat er niks was, geen reden, ik wou haar tot rust stellen.

alles wat er in de kamer gebeurden is eigenlijk teveel om op te schrijven, maar mn zus vroeg tegen mn moeder of al dit praten vermoeiend was, ze zei ja, dus we besloten om weg te gaan.

 

Woensdag ochtend, 5 uur.

Ik werdt wakker gemaakt door mijn tante’s, ik hoorde gehuil van beneden, ik had gelijk een naar gevoel.

Het was duidelijk dat het lastig was voor mijn tante om het echt te zeggen, maar ik begreep het al.

 

ik huilde voor een lange tijd.

 

Waarom zo snel? waarom haar? waarom mijn moeder? wat moet ik doen? wat moet ik zeggen? ik weet het niet, ik ben bang, ik kan dit niet, ik ben hier niet goed voor.

 

Miljoenen gedachtes gingen door me heen, maar 1 ding wist ik zeker.

Ik moet haar zien.

De auto rit was still, niemand zei een woord, misschien hoorden het zo.

 

Het was still voor een ziekenhuis. een doctor kwam naar ons toe en leidde de weg.

 

De deur naar haar ‘’nieuwe’’ kamer ging open, en daar zag ik haar.

Maar dit was niet mama, nee.

Ze had geen kleur meer, geen lach, geen woorden die ze zei om je op te vrolijken.

ik kon niet stoppen met huilen.

mijn ogen waren rood en geirriteerd, en ik was al dagen lang moe.

toen ik haar aanraakten, was ze koud. ik was bang.

 

Uiteindelijk, rond 6-7 uur, moest ze naar het mortuarium.

Ik wou niet vaarwel zeggen, ik wou niet dat ze weg ging, ik wou dat ze blijft, bij mij, mijn zus, mijn familie.

ik zag haar door twee werkers weg genomen worden, angst en tranen in mijn ogen zag ik de lift deur sleuten, 2 werkers, 1 bed.

 

verdoofd, is het enige woord dat het beschrijft hoe ik me de laatste paar dagen voel.

De uitvaart was oke, maar ik wou eigenlijk dat het niet hoeften, dat ze gewoon weer thuis was.

‘’in liefte herenigd met (naam van mijn vader)’’

Hopelijk zijn ze blij, welk na-leven er ook wel mag zijn.

 

ik mis je, mama.


18 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik hierop moet reageren. Ik vind het heel heftig voor je en ik zit dan ook echt met tranen in mijn ogen na dit verhaal. Ik vind dat je je gevoel heel mooi beschrijft en dat het heel duidelijk is wat er nu in je om gaat. Gecondoleerd.

Bij wie ga je nu wonen?

Ga je naar een andere school?

Krijg je therapie of een andere vorm van support?

Is er iets dat ik kan doen voor zover ik kan?

 

Sorry voor deze vragen storm, maar ik wil er zeker van zijn dat je oké bent voor zover je oké kan zijn op dit moment.

Ik leef ontzettend met je mee en je kan hier op het forum altijd je verhaal kwijt.

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +11

Ik weet ook niet hoe ik hierop moet reageren @De rode Vogel, dit is echt vreselijk voor je. Ik zou dit echt nooit willen meemaken, en ik denk dat niemand dat wil. Gecondoleerd.

Ik vind het heel knap dat je het zo onder woorden hebt gebracht. Ik hoop dat het goed met je gat en je je verlies goed verwerkt.

Veel sterkte! Knuffel van mij!

 

Liefs,

  1.  
Reputatie 5
Badge +1

Ik weet ook niet hoe ik hierop moet reageren . Maar ik hoop dat het nu wel wat beter gaat . 

 

Gecondoleerd

Sterkte .

Reputatie 6
Badge +2

Ik zit echt met tranen in mijn ogen . Ik leef met je mee ❤️‍🩹❤️‍🩹

 

Ik wou dat ik kon toveren.

Dan toverde ik een glimlach op je gezicht.

Maakte ik je zware dagen licht.

Tekende ik een zon boven je hoofd.

Sprak ik een een spreuk die de pijn verdooft.

 

Ze is daar boven geloof erin 🌟

Als het donker is kijk naar boven zie je een grote ster denk het is haar

        Groetjes anoniempjeje 

  Sterkte ❤️❤️‍🩹💖

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @De rode Vogel,

Vreselijk wat er is gebeurd zeg! Ik word er gewoon bijna emotioneel van. Je kan echt altijd hier op het forum je verhaal delen, we zijn  er voor je! Ik vind het wel knap van je dat je zo dit verhaal heb kunnen vertellen hier!

Sterkte!

Groetjes, @Monkeyboy08

Reputatie 5
Badge +3

Van harte gecondoleerd!

Ik wil hier geen preek houden, maar, of je gelovig bent of niet, ik wil je vragen of je je troost mag zoeken in Gods Woord, de Bijbel, en in het bidden tot  de Heere. Dan wil Hij de Heilige Geest, de Trooster, sturen.

Ik wens je heel veel sterkte toe!

 

Groetjes mij

Hoi lieve @De rode Vogel ,

Wat heftig!

Ik weet ook niet goed wat ik moet zeggen. Maar voor jou zal het wel heel onwerkelijk zijn allemaal. Ik snap dat je je verdoofd voelt.

Ik hoop dat je voldoende steun en hulp krijgt, en ik wens je heel veel sterkte. Weet ook dat je hier alles kwijt mag.

Liefs,

Jesse

 

 

 

Reputatie 3
Badge

Heyy lieve @De rode Vogel 

wat erg zeg dat je moeder overleden is ❤️ 
Veel sterkte 

wees dat je niet alleen bent

ik denk aan je

Reputatie 7
Badge +8

Hey @De rode Vogel,

Ik wens jou en je familie heel veel sterkte. Je hebt heel mooi kunnen aangeven hoe je je voelt en ik snap wel dat je je een soort van verlamd voelt. De dood van je moeder kan echt heel heftig zijn. En het is ook gewoon oke dat je je zo voelt. Je mag altijd op het forum je ei kwijt. Probeer goed voor jezelf te zorgen oke? 

Reputatie 7
Badge +17

Wat ontzettend verdrietig en een groot verlies voor jou en je geliefden! Heel veel sterkte en kracht toegewenst en geef je verdriet en emoties gewoon de ruimte, je mag hier ook altijd van je af komen schrijven. Gecondoleerd met je zware verlies! 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +17

Wat erg. Gecondoleerd en heel veel sterkte.

Reputatie 7
Badge +9

Heel erg veel sterkte en gecondoleerd !! Blijf en wees sterk en blijf je gevoelens uiten, laat ze hun gang gaan. Ik vind het heel knap dat je dit hebt kunnen delen!!

 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi rode vogel.

Gecondoleerd, ik wens jouw en haar naasten veel sterkte. Ik hoop dat je er een beetje boven op kan komen♥️🖤. Het is altijd lastig als je een naaste verliest als je nog iets kwijt wil je kan het hier altijd vertellen en wij proberen je zo goed mogelijk te helpen sterkte.

Groeten ik@SadLightbulb...

Reputatie 7
Badge +12

Heel veel sterkte en ik vind het erg voor je, en dat je je verdriet kunt uiten is heel belangrijk!  Ik hoop dat je ergens weer een lichtje gaat zien en dat je na een tijdje toch ook weer een beetje de fijne herinnering hebt aan je lieve moeder en dan toch ook even kunt glimlachen bij de mooie gedachtes aan haar.  😘

Liefs Tover xxx

Reputatie 3
Badge

Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik hierop moet reageren. Ik vind het heel heftig voor je en ik zit dan ook echt met tranen in mijn ogen na dit verhaal. Ik vind dat je je gevoel heel mooi beschrijft en dat het heel duidelijk is wat er nu in je om gaat. Gecondoleerd.

Bij wie ga je nu wonen?

Ga je naar een andere school?

Krijg je therapie of een andere vorm van support?

Is er iets dat ik kan doen voor zover ik kan?

 

Sorry voor deze vragen storm, maar ik wil er zeker van zijn dat je oké bent voor zover je oké kan zijn op dit moment.

Ik leef ontzettend met je mee en je kan hier op het forum altijd je verhaal kwijt.

-OnlyMe

Tot nu toe leef ik nog steeds thuis, en komt mijn oom of oma meestal logeren, het doel is ook om in het huis te blijven (het huis staat all op de naam van ik en mijn zuss als het goed is)

Hopelijk niet, ik heb goede vrienden op mn school en er is tot nu toe geen risico dat ik naar een andere school moet.

Ik en mn zus praatte all over therapie, ook omdat ze zei dat ik depressief ben.

Eigenlijk niet, maar ik vind het heel lief voor de ambod, en ik voel me er blij en warm van.

-de rode vogel

Lieve rode vogel,

Wat verschrikkelijk voor je! Ik weet echt niet wat ik moet zeggen wat naar…

Reputatie 2
Badge

Gecondoleerd  ik moets bijna huilen door dit verhaal veel sterkte ❤️

Reputatie 3
Badge

het is fijn dat je mensen hebt die je hier in steunen. onthou wel een ding. ze zal altijd bij jou zijn. In je hart, in je hooft en in je ziel. veel sterkte en neem de tijd om te rouwen. laat al je emoties er uit.

Reageer