mijn moeder is boos

  • 2 December 2019
  • 5 reacties
  • 94 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoii, de laatste tijd heb ik vaak ruzie met mijn moeder en zusje. Mijn moeder zegt dat ik mijn zusje niks gun. Terwijl zij mijn kleren en snoep steelt. Mijn zusje heeft ook wel eens gezegd dat ik geen vrienden heb. Ik ben me toen echt down gaan voelen. Mijn moeder heeft weleens gezegd dat ze niet blij is met mij als kind. Mijn moeder trekt mijn zusje ook best wel vaak voor. Met kleine dingetjes maar maar toch. Ik heb wel eens gezegd dat ik het niet leuk vind dat mama zo vaak boos op me is. En ook dat ik er gek van wordt dat ze me overal achtervolgd en stalkt. Maar toen werd ze nog bozer en moest ze huilen. Toen ik sorry zei zei ze dat ik weg moest gaan. Ik voel me echt een beetje depri en na school lig ik nu vaak in bed te huilen. Vorig weekend heb ik ook expres helemaal volgepland met vriendinnen zodat ik niet thuis hoefde te zijn. Wat moet ik doen? Ik hou echt wel van mijn zusje en moeder maar ik weet niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan. Ik wil ook niet zielig doen ofzo.


5 reacties

ik zou het met iemand van school zoals een docent waar je het goed mee kan vinden vertellen die weten vaak wat ze hier mee kunnen en kunnen ze een beetje je in de gaten houden wat altijd fijn is als je weet dat je op iemand kan terug vallen

Dankjewel. Ik heb gister met mijn moeder en vader gepraat. We hebben het nu soort van opgelost maar het voelt nog steeds niet helemaal goed. Over een paar weken is er vast weer ruzie...

Hoi

 

Je voelde je niet goed bij je thuissituatie, en nam de verstandige beslissing om dit met je ouders te bespreken. Heel goed dat je dit gedaan hebt. Ook als er over een tijd weer spanning zou heersen, zou het nuttig kunnen zijn om op dit gesprek terug te vallen. 

 

Als je na een tijd de moed zou verliezen om telkens een gesprek aan te knopen, zou je een brief kunnen schrijven. Die brief zou je bij ruzie op de keukentafel of op het hoofdkussen van je ouders kunnen leggen, zodat ze de brief kunnen treffen. Het voordeel van een brief is dat je ouders deze enkele keren door zouden kunnen nemen, totdat ze zich een beeld kunnen vormen van wat er in je omgaat. 

 

Groetjes

Kenshin

Hallo Merelxxx :)

Naar voor je dat je je niet goed voelt bij je thuissituatie. Ik zou het bespreken met je mentor of je vrienden, in iedergeval iemand die je vertrouwt. Je kan ook iedere dag tussen 11:00-21:00 bellen/chatten met De Kindertelefoon over je thuissituatie want zij kunnen je helpen en snappen je volledig.

-Dr8gon99

Reputatie 1
Badge +1

Hallo

je kan eens met je moeder gaan praten om te zeggen dat je dat niet leuk vind dat je zusje steeds voorgetrokken wordt en misschien hebben jullie samen dan wel een oplossing om dat gevoel weg te krijgen! 

Groetjes van victoria

Reageer