hey!
Even voor context, ik ben een meisje van 13 een mijn oom is overleden toen ik 7 was. Ik had het moeilijk in het begin maar ik heb ermee leren leven. Mijn moeder aan de andere kant, ging er anders mee om dan ik. Ze heeft bijna geen emotie getoond en is in plaats daarvan heel erg op mij gaan focussen. Ik kan nu al 50 regels opnoemen die ze voor mij heeft maar ik ga niemand vervelen door die allemaal op te noemen. Een hele tijd zag ik dat gewoon als haar manier om ermee te dealen, maar nu is het al 5 jaar geleden en begint het ook echt uit te maken voor mijn sociale leven. Ik kan niet met mensen mee om snacks te kopen tijdens tussenuren op school omdat ze mijn geld controleert, ik kan nergens heen zonder dat ze het weet omdat ze mijn telefoonlocatie aan heeft staan, ik kan niet online met mensen chatten omdat ik schermtijd heb op al mijn apps, ik kan geen spelletjes downloaden waardoor ik niet met mensen samen kan spelen, ik mag niet afspreken met mensen na school waardoor ik bijna geen echt goede vrienden heb. Ik ben niet de persoon om mensen op die manier te confronteren dus hoe kan ik op een aardige manier de regels wat losser krijgen?