Beantwoord

Mijn moeder houdt zich alleen maar bezig met haar beste vriendinnen

  • 27 March 2019
  • 1 reactie
  • 169 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Mijn moeder houdt zich alleen maar bezig met haar beste vriendinnen en ze belt uren met haar en die vriendinnen van haar komen hier dan eten en dan moet ik minder eten omdat haar vriendinnen hier komen...Als ze uren belt moet wij altijd super stil zijn...En ze heeft het alleen nog maar over haar beste vriendin haar problemen thuis en dan denk ik echt zo van kan je niet over iets anders hebben...En als ik zeg dat ze wel erg vaak met haar beste vriendinnen bezig houdt wordt ze boos zelfs mijn oudere zussen zeggen dat mijn moeder te veel met haar vriendinnen bezig zijn ze ruimt zelfs het huis niet meer op we eten de hele week friet en niks anders alleen maar om haar vriendin thuis situatie... Helppp 😞
icon

Beste antwoord door Anonymous 29 March 2019, 15:54

Bekijk origineel

1 reactie

Hey!

Aan de ene kant is het wel mooi dat je moeder haar vriendin wil helpen met haar thuissituatie, aan de andere kant is het uiteraard niet de bedoeling dat ze hierdoor haar eigen gezin gaat verwaarlozen.

Ik denk dat het een goed begin is om er nog eens te proberen met je moeder over te praten (op een rustig moment), vertel dat het echt te veel aan het worden is.
Heb je een papa die bij jullie woont? Of woont een oma, tante,... in de buurt?
Je kunt dit misschien eens aan één van hen vertellen omdat zij je moeder ook heel goed kennen.
Ken je je moeder's vriendinnen goed genoeg om eens met hen te babbelen? Je kan hen de situatie uitleggen en vragen of zij er misschien eens over kunnen beginnen naar jouw moeder toe.

Je zou ook kunnen vragen aan je zus of zij nog ideeën heeft.
Misschien zijn er manieren om je moeder er op te wijzen dat ze echt haar focus moet verleggen waar jullie samen kunnen opkomen.

Je zou zelf af en toe iets kunnen klaarmaken samen met je zussen om te eten. Het lost dit niet op, maar zo blijf je alleszins lichamelijk nog gezond.

Als het zo blijft voortduren kun je er ook goed aan doen om te praten met je mentor of een andere vertrouwenspersoon. Zij kunnen je vast verder helpen.

Succes!
groetjes
Lot

Reageer