Skip to main content

Dus ik start helemaal vanaf het begin. 2 jaar geleden had ik mijn haar kort geknipt om het te doneren. Ik had daar spijt van dus liet ik het weer groeien. Maar een half jaar geleden begon ik mijzelf af te vragen wie ik ben you know, zoals elke tiener. Ik voelde me genderfluide. En ik wou mijn haar weer knippen. Niet zoals de eerste keer maar een kort kapsel waarbij mijn krullen er niet uit zagen als een bos maar ook niet al te lang. 5 tot 10 centimeter lang ofzo. Maar ik wou al sinds ik klein was lang haar. Dus ik dacht "laat ik het groeien tot ik klaar ben met de middelbare school. Mijn haar was all heel lang aan het worden en nog 2 jaar om af te studeren.

Mijn moeder zei dat ik mijn haar een beetje moet gaan knippen om de droge stukjes er uit te knippen. Ik zei oke maar zolang het maar niet te kort was. Mijn moeder heeft mijn haar toen geknipt. En knipte er 20 centimeter af geknipt. Mijn haar was weer net zo kort als 2 jaar geleden. Ik werd kwaad en begon een beetje te huilen omdat het voelde alsof de afgelopen 2 jaar voor niks waren. Inplaats dat mijn moeder sorry zei, zei ze dat ik me aanstelde. 

Wat moet ik nu doen? Mijn haar helemaal kort knippen? Want ik haat dit kapsel, de krullen zijn nu super lelijk omdat ik nu achter mijn hooft elke keer bij los haar een hele bol heb terwijl de haren van voor langer zijn. 

Hey! Hoe heb je het nu opgelost?  Ik zou een keer naar een kapsalon gaan en dan aangeven wat je het liefst wilt. Kan natuurlijk wel duur zijn. Je kunt ook eens op kapsels googlen en dan kijken wat voor jou een leuke oplossing is. En petjes of mutsjes of haarbandjes/linten kunnen ook veel. Misschien wil een bestie je er bij helpen! Kan erg leuk zijn om samen te tutten 😉

Liefs, Tover xxx

Aan laten groeien.

En de volgende keer echt ongelofelijk duidelijk zijn over hoeveel eraf gaat.

Hoevaak je dat niet hoort, dat mensen zeggen 'een klein stukje' en dat er meer afgaat dan ze willen!  Echt heel vaak, ook bij kappers. 
Laat haar het aanwijzen, doe "zoveel? ja zoveel. Hoeveel? Zoveel en echt niet meer. Echt alleen maar zoveel en stiekum denken dat je toch meer doet". 

Reageer