Vraag

Mijn moeder heeft een nieuw vriendje!

  • 3 August 2020
  • 4 reacties
  • 98 Bekeken

Badge

Hoi,  - verwijderd door De Kindertelefoon - 

Zo’n twee jaar geleden kreeg mijn moeder een nieuw vriendje, eerst was hij heel erg aardig en leuk. Mar afgelopen jaar vond ik hem minder aardig worden. Hij kwam toen ook bij ons wonen. Waarschijnlijk ook de aanleiding dat hij minder aardig werd. En ik vond hem steeds minder aardig worden, ik ergerde ook aan hem. En toen begin dit jaar kreeg ik het gevoel dat hij mijn moeder manipuleerden. Ik weet niet zeker of ik de juiste benaming daar voor heb. Maar de oorzaak daarvan is omdat wanneer mijn moeder en hem een argument hebben over iets, dan zegt mijn moeder vaak daarna: Hij had gelijk, hij heeft altijd gelijk. Maar ik hoorde best wel vaak hun ruzie, en niet omdat het mijn moeder is maar ik vond dat zij gelijk had.  En dat ze alles doet wat hij zegt. (bijna alles) Maar toch. En dit vind ik nog het moeilijkste, de laatste paar maanden veranderde mijn moeder van persoonlijkheid. Ze ging zich ander gedragen, ze werd strenger en ze ging minder om mijn broer en zus geven en ook om mij. En dat gebeurt nog steeds helaas. Gelukkig komt mijn moeder vaker op tegen hem de laatste paar weken, en ze wordt weer een beetje haar oude zelf maar het is nog steeds gaande. Ik vind dit heel moelijk om over te praten, gelukkig heb ik 2 internationale vrienden, waar ik het vaak over dit onderwerp heb. En gelukkig steunen zij mij ook. Het is ook vooral moeilijk omdat ik pas 12 beng en niet echt weet hoe ik dit kan oplossen, ik heb ook problemen met communicatie. En ik weet ook niet hij minder aardig doet omdat ik naar de middelbare school ben gegaan en een klas heb overgeslagen. Ik weet het niet. Maar ik weet wel dat ik hem niet zo aardig vind, Gelukkig doet hij de laatste paar weken wat aardiger, Maar nog steeds vind ik hem niet aardig. Ik hoop het liefst dat het uit gaat. Van mij mag het ook best dat mijn moeder en hem nog verkering hebben, maar dat hij weg uit het huis gaat. Hopelijk stopt de manipulatie dan ook en dat hij hoeplijker ook aardiger doet. Maar helaas is het daar te laat voor. Want hij heeft zijn huis verkocht.  Ik wil het ook niet mijn moeder vertellen omdat ik niet haar hart wil breken.

 

Dus even een samenvatting: Ik vind de vriend van mijn moeder niet leuk, en mijn moeder veranderd van persoonlijkheid. Waarschijnlijk door hem.

 

Het is meer een verhaal dat ik echt kwijt moest en tips zijn natuurlijk heel fijn! Ik heb wel een vraag:

Zal ik mijn moeder het vertellen? 


4 reacties

Badge

Hey, ik heb zelf ook een stiefvader, ik mag hem wel, maar ik weet ook hoe het is om er een te hebben die je niet zo aardig vind. Het is heel rot en moeilijk!! Maar ik denk dat het belangrijk is dat je je moeder vertelt over waar je mee zit. Mijn moeder heeft zelf al heel vaak tegen mij gezegd dat als ik ooit last heb van mijn stiefvader of ik het niet prettig vind dat hij bij ons is dat ik dat gewoon moet zeggen omdat wij (mijn broer en ik) voor haar op nummer één staan. Dus als het aan mij ligt zou ik het gwn tegen je mieder zeggen, ze hoeven niet persee uit elkaar te gaan maar het kan ten eerste een hele opluchting zijn als je het haar verteld en ten tweede kan er dan ook naar een oplossing gezocht worden. 
 

ik wens je veel succes en sterkte!

2 dingen 

1. Contactgegevens uitwisselen of je identiteit bekendmaken is verboden. Het was waarschijnlijk niet je intentie maar je hebt de regels overtreden door je YT-kanaal te benoemen. 

2. Altijd je moeder vertellen. Het is je moeder, ongeacht de situatie, ze moet mentaal en fysiek voor je zorgen en het beste met je voor hebben. Je huidige situatie is onaangenaam. Dus dat moet je vertellen. Dan is het aan je moeder om er iets aan te doen en hopelijk verandert er dab iets 

Zelf heb ik nog nooit in jouw situatie gezeten, dus ik weet niet helemaal of ik de juiste persoon ben om antwoord te geven op jouw vragen, maar ik ga toch maar mijn two cents erbij gooien.

Ik denk dat het uiteindelijk het beste is als je haar nu de waarheid vertelt, het liefst met een vorm van argumentatie. Als je gewoon naar haar toe gaat en haar zegt dat haar vriend haar manipuleert is de kans groot dat ze je niet gelooft. Geef een aantal voorbeelden.

Ook begrijp ik dat je het moeilijk vindt en dat je haar hart niet wil breken. Dat vind ik heel lief, maar ik denk dat de schade groter zal zijn als je het nu voor je houdt en dat de bom later barst. Het is nu misschien niet leuk als je moeder haar relatie eindigt en ze een gebroken hart heeft, maar het is beter dan dat ze later met knallende ruzie uit elkaar gaan. Dan zal de impact vele malen groter zijn. Ook kan het zijn dat jouw moeder het heel erg vindt dat jij niet eerder iets gezegd had.

Door dit allemaal te zeggen probeer ik je helemaal geen schuld of angst aan te praten. Ik probeer ook helemaal niet te zeggen dat de heel situatie jouw verantwoordelijkheid is, puur omdat het dat niet is. Ik wil alleen laten weten hoe ik denk dat je deze situatie het beste aan kan pakken.

Badge

2 dingen 

1. Contactgegevens uitwisselen of je identiteit bekendmaken is verboden. Het was waarschijnlijk niet je intentie maar je hebt de regels overtreden door je YT-kanaal te benoemen. 

2. Altijd je moeder vertellen. Het is je moeder, ongeacht de situatie, ze moet mentaal en fysiek voor je zorgen en het beste met je voor hebben. Je huidige situatie is onaangenaam. Dus dat moet je vertellen. Dan is het aan je moeder om er iets aan te doen en hopelijk verandert er dab iets 

Oh ja! Ik zie het, ik ben net pas op deze site dus ik wist dat niet.

Reageer