Hoi, - verwijderd door De Kindertelefoon -
Zo’n twee jaar geleden kreeg mijn moeder een nieuw vriendje, eerst was hij heel erg aardig en leuk. Mar afgelopen jaar vond ik hem minder aardig worden. Hij kwam toen ook bij ons wonen. Waarschijnlijk ook de aanleiding dat hij minder aardig werd. En ik vond hem steeds minder aardig worden, ik ergerde ook aan hem. En toen begin dit jaar kreeg ik het gevoel dat hij mijn moeder manipuleerden. Ik weet niet zeker of ik de juiste benaming daar voor heb. Maar de oorzaak daarvan is omdat wanneer mijn moeder en hem een argument hebben over iets, dan zegt mijn moeder vaak daarna: Hij had gelijk, hij heeft altijd gelijk. Maar ik hoorde best wel vaak hun ruzie, en niet omdat het mijn moeder is maar ik vond dat zij gelijk had. En dat ze alles doet wat hij zegt. (bijna alles) Maar toch. En dit vind ik nog het moeilijkste, de laatste paar maanden veranderde mijn moeder van persoonlijkheid. Ze ging zich ander gedragen, ze werd strenger en ze ging minder om mijn broer en zus geven en ook om mij. En dat gebeurt nog steeds helaas. Gelukkig komt mijn moeder vaker op tegen hem de laatste paar weken, en ze wordt weer een beetje haar oude zelf maar het is nog steeds gaande. Ik vind dit heel moelijk om over te praten, gelukkig heb ik 2 internationale vrienden, waar ik het vaak over dit onderwerp heb. En gelukkig steunen zij mij ook. Het is ook vooral moeilijk omdat ik pas 12 beng en niet echt weet hoe ik dit kan oplossen, ik heb ook problemen met communicatie. En ik weet ook niet hij minder aardig doet omdat ik naar de middelbare school ben gegaan en een klas heb overgeslagen. Ik weet het niet. Maar ik weet wel dat ik hem niet zo aardig vind, Gelukkig doet hij de laatste paar weken wat aardiger, Maar nog steeds vind ik hem niet aardig. Ik hoop het liefst dat het uit gaat. Van mij mag het ook best dat mijn moeder en hem nog verkering hebben, maar dat hij weg uit het huis gaat. Hopelijk stopt de manipulatie dan ook en dat hij hoeplijker ook aardiger doet. Maar helaas is het daar te laat voor. Want hij heeft zijn huis verkocht. Ik wil het ook niet mijn moeder vertellen omdat ik niet haar hart wil breken.
Dus even een samenvatting: Ik vind de vriend van mijn moeder niet leuk, en mijn moeder veranderd van persoonlijkheid. Waarschijnlijk door hem.
Het is meer een verhaal dat ik echt kwijt moest en tips zijn natuurlijk heel fijn! Ik heb wel een vraag:
Zal ik mijn moeder het vertellen?