Mijn moeder heeft een drank verslaving

  • 16 August 2018
  • 5 reacties
  • 91 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoii

Mijn moeder is dus verslaaft aan alcohol :(

Dat zorgt thuis vaak voor ruzie en dat is echt niet fijn. Mijn ouders zijn gescheiden en met mijn vader heb ik geen goede band. Als mijn moeder heeft gedronken wordt ze snel boos en is ze best wel vervelend. Soms hebben wij echt hele erge ruzie en dan ga ik vaak heel lang lopen met mijn hond.

Ik vind het wel heel eng om bijvoorbeeld naar een docent te stappen en dit te vertellen. En dat doe ik daarom ook liever niet.

Heeft iemand dit ook van jullie?? En wat doen jullie als je moeder of vader dronken is?

Groetjes Loua

5 reacties

Hii,
Is er misschien een familie lid met wie je kan praten?

En waarom wordt je moeder zo vaak dronken?
Kan je er met haar over praten?
Hii,
Is er misschien een familie lid met wie je kan praten?

En waarom wordt je moeder zo vaak dronken?
Kan je er met haar over praten?


Ze heeft het een tijdje heel zwaar gehad dus misschien is dit afleiding voor haar
heyo,

nee ik heb dit probleem niet met mijn ouders ik heb weer andere problemen met ze maar dat terzijde.
jij durft het niet te vertellen aan je moeder of erover praten vind je moeilijk,
je zou een briefje kunnen neerleggen met daar je gevoelens in misschien dat jij je daar beter bij voelt wanneer je dit doe schrijf je namelijk ook een beetje je stress weg.
verder heb je op school ook een vertrouwenspersoon, alleen als jij dit niet durft te vertellen wat ik zou kunnen begrijpen kan jij ook een mail sturen aangezien dit dan niet zo direct is en je langer de tijd heb om alles te vertellen.
je zou er ook met een goede vriend(in) en hun vragen om hulp of aan hun vragen of die het tegen iemand van school of iets anders zeggen.
ik hoop dat je hier iets aan heb, veel succes!

Ronald
heyo,

nee ik heb dit probleem niet met mijn ouders ik heb weer andere problemen met ze maar dat terzijde.
jij durft het niet te vertellen aan je moeder of erover praten vind je moeilijk,
je zou een briefje kunnen neerleggen met daar je gevoelens in misschien dat jij je daar beter bij voelt wanneer je dit doe schrijf je namelijk ook een beetje je stress weg.
verder heb je op school ook een vertrouwenspersoon, alleen als jij dit niet durft te vertellen wat ik zou kunnen begrijpen kan jij ook een mail sturen aangezien dit dan niet zo direct is en je langer de tijd heb om alles te vertellen.
je zou er ook met een goede vriend(in) en hun vragen om hulp of aan hun vragen of die het tegen iemand van school of iets anders zeggen.
ik hoop dat je hier iets aan heb, veel succes!

Ronald


Dankjewell!!

Ik heb wel eens met iemand erover gepraat maar dat zorgde niet voor het steun en daarom vind ik het spannend om te vertellen
Ik bedoel je hebt het tegen ons, wildvreemden op het internet, vertelt dus in Principe zou je het aan een vertrouwenspersoon op school kunnen vertellen
(Want op elke school is er een "vertrouwenspersoon" die je hiermee probeert te helpen, docenten kunnen niks voor je betekenen in Principe)
Ik denk dat het handig is als je het zoiezo met zo'n vertrouwenspersoon erover hebt
Je zou zelfs het nummer van De Kindertelefoon kunnen bellen
En ik denk dat het het Beste is als je moeder een tijdje niet meer voogdij over je hebt. Oftewel dat je een tijdje Alleen bij je Vader gaat women
Want je moeder moet nodig in therapie en een afkickprogramma volgen
Dat zal ze zelf in moeten gaan zien
Zolang ze dat niet doet brengt ze jou in gevaar en ze zou dus eigenlijk niet jouw ouders mogen zijn

Veel sterkte trouwens
Ik kan me voorstellen (en ja dat kan ik) dat het mentaal zwaar voor je is

Reageer