Mijn moeder gaat vreemd

  • 22 July 2018
  • 3 reacties
  • 219 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,
Een jaar geleden waren wij op vakantie, daar ben ik erachter gekomen dat mijn moeder vreemd ging. Ik kreeg een vermoeden en ben op haar telefoon gaan kijken. De berichten die ik las waren overduidelijk, ik wist niet wat is moest doen maar had daar vrienden om er over te praten. Ik kon niet meer normaal tegen mijn moeder doen en op een gegeven moment heb ik haar verteld dat ik het wist, ze heeft het tegen mijn vader verteld maar ik weet niet wat zij in dat gesprek heeft verteld. Ze bleven bij elkaar en het leek opzich goed te gaan.
Nu, een jaar later weer op vakantie doet ze weer precies hetzelfde. Ik heb al langer een vermoeden maar sinds vorig jaar laat ze haar telefoon niet meer alleen. Toevallig dat ik nu haar telefoon zag liggen en ik er even in heb gekeken. Ze doet het alweer, maar met een andere vent. Ik weet niet wat ik moet doen en ik weet niet of ik het wel weer wil vertellen. Het voelt wel alsof ik er niks meer bij kan voelen, ik wil bijna zeggen dat het me niks meer doet omdat ik niks meer om mijn moeder geef (onze band is altijd slecht geweest). Alleen krijg ik het niet over mijn hart om mijn vader weer zoiets aan te doen, met hem heb ik wel een goede band en het doet pijn om te zien hoe mijn moeder hem afwijst met bijv. handen vast houden. Wat moet ik doen?

Groetjes.

3 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Persoonlijk zou ik je vader hiervan op de hoogte stellen en met hem het gesprek aan gaan. Ik denk dat het achter houden voor je vader vervelender is. Misschien zijn er wel dingen waarvan jij nog geen weet hebt en daar kun je dan ook gelijk naar vragen. Misschien staat je vader het wel oogluikend toe. Je zou namelijk zeggen dat je moeder in ieder geval een code op de telefoon zou zetten als ze vreemd gaat. Is het fair dit niet met je vader te delen? Ik denk het niet. Is het fair richting je moeder? Misschien niet, maar ze maakt het er zelf naar. Bovendien heb je toch verder weinig tot niets met haar dus waarom zou je haar in bescherming nemen. Tenzij je niet wil riskeren dat ze uit elkaar gaan, maar het lijkt alsof je dat niet zoveel zou uitmaken.
Hoi,

Ik vind niet dat jij met dit geheim moet rondlopen. Puur voor jezelf. Dat gaat je opvreten en dat lijkt me niet prettig. Het is niet jouw schuld dat je moeder vreemd gaat, dus dit heeft ze aan zichzelf te wijten.

Bekijk het zo: gun jij je vader een relatie gebasseerd op een leugen ook al lijkt het echt (als we er van uit gaan dat hij niks weet) of gun je hem de waarheid?

Ik zou je moeder een deadline geven dat ze voor een bepaalde tijd het tegen je vader moet zeggen en dat jij het anders aan je vader vertelt (sowieso even checken bij je vader of ze het echt heeft verteld). Want ik vind dan ook wel weer dat je je moeder een kans moet geven het dan toch 'zelf' toe te geven.

Succes en sterkte,
Gr. Pin
Hoi

Aan bovenstaande reacties heb ik niets toe te voegen. Ik wilde alleen even zeggen dat het fijn kan zijn contact op te nemen met de KinderTelefoon. Je kan anoniem en gratis je verhaal kwijt, en krijgt vast goede raad. Het lijkt me heel vervelend hier alleen mee te blijven zitten.

Groetjes
x

Reageer