Skip to main content

Hoi ik ben ettol(17) en ga wat vertellen over mijn problemen(met mijn moeder).

Laat ik even beginnen bij het hele punt waarom ik dit überhaupt schrijf. Ik schrijf dit, niet omdat ik advies wil, maar vooral omdat ik het gewoon even kwijt wil. Ik ontvang wel graag reacties. Ten eerste wil ik vertellen wat me de laatste tijd flink irriteert en dwars zit. Mijn ouders, vooral heel erg mijn moeder, zitten nogal in mijn nek te hijgen en zitten heel erg achter mijn reet aan. Misschien is dit in sommige gevallen wel nodig, maar dat doet er nu niet toe. Ik doe momenteel en opleiding op het mbo “pedagogisch medewerker kinderopvang”, en ik zit in mijn tweede jaar. Ik moet voor deze opleiding dit jaar ook stage lopen op donderdag en vrijdag, ik vind dit totaal niet meer leuk en had geen motivatie om er heen te gaan. Omdat ik na dit jaar ga stoppen met deze opleiding, mag ik nu al stoppen met stage omdat ik hier met veel tegenzin heen ging. Dit betekend dat ik nu dus op de donderdag en vrijdag vrij ben. Mijn moeder wilt graag dat ik nu een extra dag in de week ga werken, omdat ik nu op donderdag en vrijdag vrij ben. Dat kan ik ergens nog begrijpen. Maar wat ik niet begrijp is dat ze constant aan mij vraagt “heb je al een extra dag geregeld” of dreigt met “als je geen extra dag kan werken dan zoek je maar een baantje er bij, en dat meen ik”. Dit doet mij emotioneel gewoon pijn, omdat ze nooit aan mijn gevoelens denkt, vooral omdat ze weet dat ik in een vervelende situatie zit, omdat ik dus ga stoppen met mijn opleiding. En dan nog word ze constant boos op mij en zal ze zeker weten schreeuwen tegen mij omdat ik nog geen extra dag werk, of en extra baantje heb gevonden. Ik word er ziek van in m’n hoofd, en dit laat mij ook slechte gedachtes hebben. 

Dit was het even voor nu ik wou dit even kwijt fijne dag😃

Geen reactie

Reageer